10 augusti 2010 - Back to normal

Idag är allt som vanligt igen. Drotningens dag är slut så nu slavar jag runt här hemma som alltid annars. Närå, så farligt är det inte. Julia vaknade klockan 03 i morse. Hon var påväg ut från sängen helt ensam så jag fick bråttom upp för att fånga upp henne. Dock så somnade hon om efter vällingen som jag gick och gjorde till henne, och snart gjorde jag detsamma, lyckligt troende att hon skulle sova länge på morgonen. Hade jag vetat att hon skulle vakna redan klockan 06 hade det nog varit svårare att somna om. Jorå, 3 timmar senare stod hon återigen upp i sängen. Det går ju liksom inte att ligga kvar längre eftersom jag blir så nervös att hon ska ramla ur sängen. Vi har inga verktyg hemma för att sänka ner den själva, men pappa ska komma förbi någon dag och hjälpa oss. Tills dess får vi hlt enkelt hålla ordentlig koll på henne så hon inte skadar sig!

Jösses, jag är rädd för pizzadeg! Hur kan man vara det? Vi köper hem färdiggjord deg när vi ska göra pizza och idag skulle vi äta det. Varje gång man öppnar förpackngen poppar degen ut med en väldig fart, och jag tycker det är jätte obehagligt. Vanligtvis brukar J få göra det, men idag gjorde jag det alldeles själv! "Face your fears", heter det ju...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0