12 april 2010 - She's got it- My baby, she's got it!

I hela mitt liv har de funnits saker i mitt utseende som jag starkt önskat sett ut på ett annat sätt. Inget konstigt med det då alla, vissa mer andra mindre, har något de alltid kommer önska var annorlunda. Men de senaste månaderna har jag upptäckt att Julia besitter alla de ytliga egenskaperna som jag alltid önskar för mig själv. Det är ju helt naturligt att jag som förälder tycker att min dotter är det vackraste barnet i hela världen, men hon ha verkligen alla de dragen som jag alltid sett som det perfekta idealen;



1. Håret
Okej, jag trivs mest som blond och det kommer nog aldrig ändrats,
men jag önskar att jag hade lockigt hår. Tycker det är det finaste
med små korkskruvar i hela håret, något som jag aldrig kommer att
ha naturligt. Julia har det inte än, men det kommer förmodligen när
hon blir äldre. Man kan se det redan nu när hon är blöt i håret.

2. Ögonfransarna.
Julia har långa, svarta och böjda ögonfransar. Mina är precis tvärtom
och dessutom helt ojämna. Jag får kämpa till svett och tårar för att få
till en sminkning som jag är nöjd med, eftersom ögonfransarna på
vänster sida är korta spretiga och, verkar det som, färre än på min
högra sidan.

3. Ögonen.
Mina ögon är små. Främst väldigt smala vilket ofta gör att jag tycker
jag ser väldigt trött ut. Det ända som är bra med mina ögon är färgen.
Jag hade en period som liten då jag ville vara blåögd, men
den var snabbt över och sen dess har jag alltid varit stolt över mina bruna
ögon. Julia har inte bra mörkt bruna ögon, men de är stora och runda.

4. Näsan
Näsan är väl det i mitt ansikte som jag haft minst komplex för, men jag
tycker att den är så vanlig. Känns inte som om min näsa har några egna
drag, utan ser ut som "vem som helsts". Julias näsa har lite mer form och
karaktär. Det är inte en näsa som alla har. (Bara hon och Johnny...)

5. Läpparna
Som de flesta jag vet, eftersom jag skrivit om det här i bloggen förr, så tycker
jag att fylliga läppar är väldigt vackert. Troligen eftersom jag aldrig haft det själv.
Särskilt min överläpp har alltid varit väldigt tunn och flera gånger har jag funderat
på att spruta in något i den för att göra den lite mer synlig. Julia har fått Johnnys
läppar, lagom fylliga med fin form.

6. Huden
Till sist kommer hudfärgern, som Julia inte heller har än, men som kommer
att utvecklas tillsammans med det lockiga håret. Jag är väldigt ljus. VÄLDIGT
ljus i hyn, och har allting kännt en viss avundsjuka till de människor som
är lite bruna året runt. Julia kommer få en vacker gyllene färg somverkligen
glittrar när solen skiner på den. (Om det blir som Annelies).


...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0