9 april 2010 - Borde ta tillfälle i akt..

När Julia vaknade i morse trodde inte det var sant. Jag har inte känt mig så trött och i behov av sömn på länge! Jag orkade knappt öppna ögonen och försökte gång på gång få henne att somna igen genom att ge henne nappen. det funkade i typ 30 sekunder, sedan började hon vråla igen. Hennes skrik blev med och mer ilsket, och efter mycket om och men tog jag mig upp ur sängen. Jag lade henne bredvid mig i sängen och hoppades på att det skulle hålla henne lugn några minuter, men icke. Hon totalvägrade att ligga ner mer, hon ville upp, upp upp..! Så jag bytte hennes blöja och fick sen snällt gå upp. Jag satte henne i sin sitter, tryckte på TV:n och la mig sedan på divanen i soffan, och där satt vi ett tag och tittade på "Supernanny" och sedan "Alla älskar Raymond". Under tiden hade hon gjort sitt nr:2, så det blev till att byta blöjan igen. Efter frukosten somnade hon dock om och jag la tillbaka henne i sin säng, och då kan man ju anta att jag går och lägger mig också, eftersom jag var så trött. Men icke! Nej, jag sätter mig framför datorn och bloggar, kollar FB, läser andras bloggar + nyheterna. Jag borde verkligen lära mig att ta tillfället att sova när chansen ges, men jag gör det aldrig! Det var längesen jag sov middag, trots att det är så himla mysigt. Sist jag gjorde det var på BB, andra vändan. Jag hade lagt mig i sängen bredvid Julia och somnat. Kanske man skulle göra det sen. Lyxa till det lite och lägga Julia i stora sängen och lägga mig bredvid en stund. Mycket mysigare att sova middag bredvid en liten snussande bebis!



Myspys


Ses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0