8 april 2010 - Besök från Stockholm!

Igår hade vi städ och tvättdag. Visade sig att vår tvättid inte alls var i tisdags, utan igår. Jag hade visst snurrat till det igen, men hellre att man kommer på det för tidigt än för sent. Hade ju varit jobbigt om det visade sig vara i måndags, liksom. Johnny fick dock sköta det mesta själv, då jag skulle på föräldragrupp på BVC. Inget tvång men jag tycker det kan vara idé att träffa folk som bor här i närheten och som också har barn. Dock var det bara jag där. Förra gången var det också bara en förälder där, men då missade jag det eftersom jag inte hittade lappen med tid och dag på. Men det var okej, jag fick ju ha personalen helt för mig själv och fick svar på alla mina frågor jag hade. Det var dock inte så många, vi satt mest och pratade om miraklet som bebisar är. Sköterskan tipsade också om öppna förskolan som äger rum på Allhelgonakyrkan två ggr/veckan, så jag planerar att ta med mig Julia dit någon gång. Kan ju vara trevligt!

När tvätten var färdigt skulle Johnny iväg ochträna Capoeira, och jag sa åt honom att han fick stanna ute hur länge han ville, då jag väntade besök. Vid runt 19:00 kom Sara hit. Vi hade planerat film och myskväll, eftersom det var så längesen vi hade det bara hon och jag. Så Johnny stannade ute till 01:30!
Vi började med att åka och handla hem mat. Blev enkel tacos med köttfärs, majs, gräddfil, ost och oliver. Vi hade det mesta hemma och eftersom både jag och Sara går på tight budget tyckte vi att det var en bra idé att slippa handla jättemycket. Speciellt som vi ville hyra film och köpa godis. Det är ju mycket viktigare!
Sara hade med sig filmen "Sommaren med Göran" och vi hyrde "Prinsessa" och körde en svensk kväll. Det var riktigt längesen jag tittade på en svensk film så det kändes lite som ett behov. Vi skrattade mycket!
Julia var lite orolig under kvällen dock. Tror hon var övertrött, då hon inte somnade förren framåt 22:00. Tre timmar senare än när hon vanligen lägger sig. Blir väl annorlunda när man har folk över natten. Hon vaknade också en del efter att hon väl hade somnat, och vaknade med ett illtjut vid 05:30 för att hon ville ha mat. Var ju ett sådär trevligt uppvaknande. Hon brukar inte behöva tjuta för jag vaknar ändå, men hon var nog jättehungrig eller så drömde hon något otrevligt. Jag gick upp och fixade maten åt henne och Johnny gav den till henne och sedan rapade, bytte blöja och la jag henne. Men hon ville inte sova mer. Hon låg och "pratade" och tjöt (på ett glatt sett) så jag och Johnny kunde knappt somna om heller. Mest för att vi låg och skrattade åt henne. Men till slut så drog vi våra täcken över huvudet och somnade om. Sedan vaknade hon igen vid 08:30 och då var det bara att ta upp henne och gå och sätta mig vid TV:n, där Sara ligger och sover. Som tur vad kunde hon somna om igen! Och det kunde Julia också, så nu sover alla utan jag.



En liten ihopkrupen Julia


Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0