5 april 2010 - Lugnt.

Dagen har varit väldigt lugn. Lite för lugn! Rätt tråkig rent ut sagt. Finns massor som ska göras; disk ska diskas, golv ska dammsugas och moppas, toaletten ska skuras etc, etc. Men, och detta är ju ingen världsnyhet direkt, jag är väldigt lat och tyvärr är min käre pojkvän detsamma, och vi är väl medvetna om det. Men det förändrar ju inte fakta. Vi får verkligen anstränga oss för att få saker gjorda, och oftast så tar det verkligen emot. Man hittar hela tiden saker som bra måste göras innan dammsugan kan plockas fram. Och hokus pokus så är lägenheten i förfallande tillstånd! Fruktansvärt!

Imorgon har vi i alla fall tvättid. Det värsta med att bo i lägenhet är att man måste tvätta i gemensam tvättstuga och har så himla begränsat med tid. Vi har tvättid i 3 timmar och torktid i en timme efter det, och det räcker verkligen inte. Vi får aldrig tvättat alla kläder och de vi får tvättat får vi aldrig torrt, eftersom att torktumlaren verkligen är urusel. Vi har ett torkrum också där vi kan hänga upp kläderna, men det blir ju fortfarande inte torrt. Vi får släpa upp blöta kläder och hänga upp i lägenheten där det får plats. Har ett tvättställ, men det får inte plats särskilt mycket kläder där. Så vi får prioritera, Julias kläder, våra underkläder, tröjor och om det någonsin finns tid så tar vi byxorna eftersom det är det klädesplagget som blir minst smutsigt. Men i morgon måste vi prioritera Julias (och gärna våra egna) sängkläder, då hon kräktes ner dem här om kvällen. Men eftersom jag ska ner till Mickan med Madde imorgon så får Johnny sköta det själv, den här gången också. Jag får sortera upp kläderna som är viktigast så det blir enklare för honom. Han är inte riktigt överens med tvättmaskinerna ännu. Han är ju van vid handtvätt! 

Jag har läst ut min först bok sen Julia föddes. Jag blev helt salig när jag fann att jag faktiskt både har tid och ork att lägga mig ner och läsa på kvällarna. Jag gav det ett par tappra försök när Julia var mindre, men jag somnade med första sida uppslagen innan jag ens hunnit läsa första meningen. Men nu har jag som sagt orkar plöja mig igenom en hel bok, på ca. 1 vecka. Ganska lång tid med tanke på hur kort och lättläst boken var. Är lite ledsen över att den är slut, jag tyckte om den, men jag har fler. Fick en hel påse av Sara när hon skulle flytta, så jag har böcker så det räcker och blir över!

Nu ska jag titta på Top Model och dricka varm choklad! :D




Supermodels ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0