30 april 2010 - Valborg!

Jag misstänker att de flesta i min ålder just nu är ute och hälsar våren välkommen med ett sjuhelsikes firande. När jag var påväg hem från Olle + familj innan såg jag uppklätt folk var jag än vände blicken och det fick mig att tänka tillbaka på tiden då jag var en av dem. Men det här året blir det inget firande, och vet ni vad? Jag bryr mig verkligen inte. De gånger jag verkligen firat valborg har bara varit misslyckade; En gång slutade med övernattning på Nils Ericssonterminalen och en gång med att Sara och jag var i storbråk. Så vad är det egentligen för mening? Bara ännu en ursäkt för att få dricka alkohol. Nej, jag känner mig mest lättad över att ha en ursäkt att inte gå ut och fira och slippa stressen med att hitta en rolig fest eller att gå ut på krogen och spendera massa pengar som jag egentligen inte har. Trivs så bra med att bara sitta hemma med min familj och inte göra något annat än att glo på TV och sitta vid datorn; Som alla andra kvällar. Kanske låter som ett skittrist liv för många, men jag är tillfreds med att ha det så. Visst kan jag bli uttråkad, men då brukar jag försöka hitta på något; en sväng in till stan eller en lite längre promenad är all action jag behöver i mitt liv för att klara mig ett tag. Ingen dramatik och ingen bakfylla. Passar mig alldeles utmärkt!

 



Alla andra....


...jag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

dude. sätt inte in alla i ett fack nu :p inte rättvist faktiskt. ses på söndag!

2010-04-30 @ 23:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0