3 april 2010 - På västfronten intet nytt..

Nej så mycket nytt är det väl inte här. Hade filmkväll med Johnny igår, som varje fredag. Han har ju capoeiraträning måndag-torsdag klockan 17-21, så vi brukar ta fredagarna till att bara umgås. Vi hyr film och äter skräpmat. Igår tittade vi på "Iron Man", som faktiskt var bättre än jag förväntat mig, "Moby Dick" som jag ville hyra enbart pga min hatkärlek till valar. Men filmen sög dock och vi satt mest och väntade på att den skulle ta slut, så vi kundek kolla på den sista som var "December Boys". Ingen av filmerna var lika bra som de vi såg förra vecka, men nu vet vi det i alla fall.

Idag har det var finfint väder, soligt och vindstilla. Jag plockade på Julia och tog en promenad med henne medan Johnny diskade och rensade lite här hemma. Jag ville inte gå till Kortedala Torg eftersom jag inte hade något ärende dit. Så jag bestämde mig för att gå på upptäcktsfärd runt om i området vi bo och kanske hitta en trevligare promenadväg, olik mig själv. Eftersom jag inte direkt litar på mig själv och mitt urusla lokalsinne brukar jag alltid ta det säkra framfr dt osäkra och bara gå vägarna jag känner till, men idag kände jag mig modig. Jag traskade runt på vägar jag aldrig sett innan, och jag är riktigt imponerad över att jag hittade vägen hem efter att virrat runt inne på gårdar och i bostadsområden.
Väl hemma la jag ut en stor filt på gräsmattan och placerade Julia och även mig själv på den. Vi låg där i vårsolen och gosade och smällde av några foton en stund innan Julia bestämde sig för att hon var hungrig och vi gick tillbaka upp i lägenheten och fortsatte vilandet i sängen. När Julia somnade satte jag och Johnny oss och spelade yatzy som han hittat medan han rensade. Vi spelade 3 omgångar och jag var måttligt överraskad av att han vann allihop. Det är lite tråkigt att spela med honom eftersom han alltid vinner... 

Vi fick alla 3 påskpresenter igår, faktiskt. Fast inte planerat direkt. Julia hade ju redan fått en jättesöt nalle från Kajsa som kom tillsammans med varsinn godispåse och trisslott till Johnny och mig. Uppskattades jättemycket, och gjorde en gråmulen Mia skinande glad. Tack Kajsa! Julia har sovit med nallen varje natt! 
När vi var och handlade igår, Andreas och jag, hittade jag ett par vanliga, svarta tygskor för 199:-. Jag köpte dem till Johnny eftersom hans andra skor var påväg att trilla isär. Förutom dem hade han fått en gullig röd tändare med texten "I love you" på. Jäkla sucker jag är! Till Julia köpte jag fler nappar! (Yess) Är väl mer present till mig än henne egentligen, men det säger vi inte högt. Det var tre nappar i olika rosa färger och med nyckelpigor i rosa och lila på. Har sett dem innan och velat ha dem jättemycket. Skam den som ger sig! Jag själv fick också ett par skor, och en väska. Jag köpte det själv, men min snälla pappa har sagt att han ska ge mig pengarna för dem så det blir mer som en present. Jag var ju faktiskt i stort behov av båda sakerna, då de bästa skorna att gå innan var mina gamla Uggs som jag köpte i höstas och använt mer flitigt än min tandborste (..och jag borstar tänderna ofta!) Och den senaste tiden har mina fickor fått vikariera som väska vilket har resulterat i att min stackars telefon ramlat i backen sisådär än 50ggr. Det är ett mirakel att den fortfarande fungerar och är hel (bortsett från några små, små repor). Men nu är det slut med det!

Imorgon blir det en påskvisit till farmor för att liva upp stämningen på hennes sjukhusrum litegran. Sedan har pappa lovat att bjuda på middag någonstans i stan. Jag vill gå på La Sombrita (eller va? Vad heter den..?) och äta baconlinade dadlar. Låter sjukt äckligt, men det är fantastiskt gott! Vi får se var det bär av!



Tjoo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0