20 april 2010 - Vad i helvete är det för skit??

Jag hatar, verkligen HATAR!!! när man betalar med kortet och det inte dras på flera dagar! Varför kan det inte bara dras direkt när man betalar? Man försöker ju alltid ha lite koll på hur mycket pengar man har på kontot genom att snabbräkna i huvudet, så man tror man har ett humm om hur mycket man har, på ett ungefär. Och sen när man kollar så är det 200:- mindre, bara för att pengarna ska dras 18 år (okej, några dagar) senare än när man betalade.  Jag ska nog aldrig använda mitt kort igen..så fort pengarna kommer in tar jag ut vartenda litet ruttet korvöre och lägger det i fickan i stället. Fan så mycket säkrare!

Ja, som ni kanske förstår så inträffade detta idag när barnbidraget kom in. Skulle ha 1050:- men hade runt 870:- istället. Hade ju tänkt hämta ut Julias babygym, men eftersom det kommer gå på 709:- så blir det jävligt tajt resten av veckan då vi inte får mer pengar förrän nästa tisdag. Det är jävla skit allting, och jag är så förbannat trött på att aldrig ha tillräckligt med pengar. Jag kan inte köpa någonting till Julia att leka med. Förutom de finá gosedjuren hon fått leker hon just nu med näsduksförpackningar! hur sorgligt är inte det?...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0