20 april 2010 - Babygym

Vi har varit och hämtat ut Julias babygym idag. Jag bestämde mig för att vi skulle gå dit, då ingen vagn stannar i närheten och jag inte orkade leta rätt på bussen. Misstänkte att det skulle vara smidigare att gå och vi alla mår ju bra av lite frisk luft, även när den, som idag, är svinkall!
Det stod på internet att det skulle ta ca. 18 min att gå dit, så jag förvarnade Johnny om den utsagda tiden innan vi gick. Han suckade lite men sa inte emot. När vi såg OKQ8, där paketet fanns, hade vi promenerat i max 10 min och jag började undra hur långsamt de som uppskattade tiden tror att folk går. Jag hade i alla fall rätt när jag antog att till fots var det enklaste sättet att ta sig dit.
När vi kommer in läser jag upp numret för mannen i kassan och han kommer ut med vårt stora paket. Han lägger upp det på disken och tacka för sig. Jag stod med kontokortet i handen som ett fån och frågade om han inte ville ha betalt. Han sa att det inte stod något om att det skulle betalas men jag sa att i SMSet jag fick stod det att jag skulle betala vid avhämtning. Han kollade lite nogrannare och mycket riktigt stod det på paketet att det skulle betalas av kunden när denne (-jag) hämtade ut det. Vad som inte stod var dock summan som jag skulle betala. Varken på paketet eller i systemet fanns det någon betalning registrerad. Kassören fick kalla in "chefen" för att lösa den knepiga situationen och denne fick i sin tur ringa företaget som skickat babygymet.
Personen i andra änden verkade inte alls förstå vad "chefen" pratade om, då betalningen visst var registrerad. I alla fall i hans system. Men efter mycket om och men och lite utskällningar och tillrättavisningar fick jag betala mitt paket och promenera ut därifrån.
Vi fortsatte vår promenad till Allhelgonakyrkan och Ica för att handla hem lite mat för dagen, och precis innan vi skulle gå ut upptäcker vi att det faller snö från himlen, som varit så blå de senaste dagarna. Jag trodde jag skulle börja gråta, men ryckte upp mig. Vi tog vagnen hem då vi ansåg att det var färdigpromenerat för dagen!

Hemma satte vi upp babygymet direkt och lät Julia inviga det på momangen. Hon låg länge och tittade undrande på mig som om hon underade "Vad är det här för djävulskap?" Men snart började hon se sig själv i spegeln och passade då på att snacka lite med sin reflektion. Hon fick även ett antal raserianfall när leksakerna inte räckte hela vägen dit hon ville ha dem - i munnen - och blev då och då frustrerad när de svajade precis ovanför hennes ögon. Men generellt sett verkade hon tycka det var rätt spännande och jag tror det blir ännu mer intressant ju äldre hon blir.
Tror hon är påväg att bli lite förskyld. Hennes näsa är snorig och hon har lite hosta. Jag tycker också hon känns lite hängig och är tröttare än vad hon brukar vara. Hoppas det inte utvecklas till något jättejobbigt, långdraget bara!



Julia i sitt jätterosa+lila babygym =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0