17 april 2010 - Vulcano..

Det är väl knappast någon som missat att vulkanen Eyjafjallajökull på Island har fått ett utbrott och att alla flygplatser är stängda pga askmolnen som bildats. Folk som bor runt om är 99% säkra på att den större vulkanen, Katla, också kommer att sätta igång vilket kommer resultera i fler askmoln och längre tid innan flygen börjar gå som vanligt igen. Det är ju meningen att Johnny ska åka hem om 3 veckor, så jag börjar bli lite orolig. Borde vi försöka boka om biljetten - igen? Det är uppenbarligen flygbolagens skyldighet att låta resenärer göra det, men Johnny har ju inte tillstånd att stanna längre än till 13 maj. Ska vi behöva ansöka om längre för det, och lägga ut mer pengar som vi egentligen inte har. Jag kommer ju inte bli ledsen om han tvingas stanna, men då måste vi skjuta upp det som ändå inte kan undvikas. Förr eller senare måste han åka hem för att kunna ansöka om uppehållstillstånd och ju snabbare vi sätter igång, desto snabbare blir det ju klart. Men det finns ju faktiskt ingenting vi kan göra om det skulle vara så att flygtrafiken fortfarande är inställd pga vulkanutbrott. Det har vi ju ingen som helst kontroll över, och de kan väl knappast kräva oss på pengar då? Eller, kan dem det? Jag får nog söka svar någon annanstans än på bloggen, tror jag!!




Eyjafjallajökull




Katla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0