17 april 2010 - Angryface vs Sadface

Man ser fort på Julia om hon tänker börja gråta. Lika snart ser man om det är för att hon är arg eller ledsen. De två sinnesstämningarna har två helt olika uttryck som visar sig i hennes annars så glada ansikte. Det arga gråtet kommer oftast när hon är hungrig eller när hon är trött. Hon blir förbannad för att jag försöker få henne till att sova och hon vill helst vara vaken, men om hon inte får sova direkt när hon är sömnig resulterar det bara i att hon blir övertrött och då är det omöjligt att få henne att somna. Då kan vi prata om arg...
Det ledsna ansiktet kommer när hon blir rädd eller hör någon gråta. Jag trodde bara det var när bebisar grät som hon blev ledsen, men har på senare tiden upptäckt att det inte spelar någon roll vem som gråter. Jag satt och grät i soffan en dag för jag hade så ont i magen (-magsåret). Johnny satt och kramade om mig och Julia befann sig i sin babysitter. Hon var så tyst så jag tittade upp för att se vad hon gjorde, och då möttes jag av ett av hennes riktigt ledsna ansikten som var på vibben att bryta ut i hjärtskärande gråt. Vi hann rädda situationen dock. Johnny fick plocka upp henne och ge henne till mig så hon fick se att det inte var någon fara.



Ser ni skillnaden?


Hej





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0