16 april 2010 - Doften av bebis

Julia sover och Johnny tittar på film. Själv ligger jag och är redigt onyttig med en stor cola och en påse godis. Jag kan inte låta bli att lukta på mig själv då Julias härliga bebisdoft sitter fast i mina kläder. Ingen parfym i världen kan få mig att dofta så underbart. Har alltid älskat bebisars speciella lukt. Det är så vi luktar innan vi blir stora och upptäcker hur roligt det är med smuts. Inte för att smutsen tar bort det, men alla kemikalier vi använder för att få bort smutset raderar även den ljuvliga aromen vi utsöndrar som spädbarn.
Redan nu använder jag mild tvål och schampo till Julia, men det är inte värre än att dess lukt försvinner, eller omvandlas, så hennes egna doft återfinner sig efter någon dag. Då älskar jag att köra in näsan i hennes mysiga veck och supa in den. Får ta vara på den så länge den sitter där, för förr eller senare kommer även Julia upptäcka det underbara smutset som finns, och jag tänker inte avskräcka henne från att njuta av att bli riktigt ordentligt skiten bara för att ta ett härligt bad eller en mysig dusch efteråt. Önskar man kunde spara lukten i en liten burk, som man alltid kan plocka fram när man känner för att lukta lite bebis.




Jag luktar. Luktar lukten :D


Hej...igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0