13 april 2010 - Började som en promenad, slutade på vårdcentralen...

Har ju i vissa inlägg berättat om hur ont jag har i höger sida av magen och sagt att jag tror det beror på muskelstelhet. Oj, så fel man kan ha! Värken kom tillbaka under natten, hemskt. Jag kunde inte vända mig om i sängen utan att börja gråta. Men det blev bättre på morgonen så jag tänkte inte vidare på det. När jag var ute med Julia på promenad så kom det tillbaka, and tough! Jag visste inte vad jag skulle göra, men tog mig i alla fall fram till vårdcentralen som är den bästa! Drop in alla dagar 8-18 + öppen på söndagar.  Jag fick sitta ner och vänta ett tag men fick tillslut träffa läkaren. Jag gick in i undersökningsrummet krokig samtidigt som jag försökte köra vagnen. Såg troligen rätt underhållande ut. Jag berättade för farbror doktorn vad som var fel och han bad mig hoppa upp på britsen och började sedan klämma. När han kom till de ömma ställerna trodde jag att jag skulle klappa till honom. Hela kroppen satte sig i försvarsläge och varenda muskler blev som nyspända fiolsträngar.
Han ville ta lite blodprov och efter det fick jag någon vit sörja att dricka. Liten som en Tequila men smakade fan så mycket värre, och jag blev inte alls lika fnittrig av den. Istället kände jag hur tungan domnade bort och han berättade att det var bedövsningsmedel i det. Jag kände mig som Chewbakka efter hans tunga blivit bedövad av laser, eller vad det nu är. Men ganska snabbt kände jag mig bättre. Inte bra, men jag kunde ta ett ordentligt andetag och stå rakt utan att tro jag skulle svimma av.

Läkaren berättade för mig att när man har ont i den delen av magen där jag har ont så är det antingen gallblåsan, magsår eller levern. När han sa levern kände jag hur blodet lämnade mitt huvud, då det var ett av organen som min mamma hade cancer i. Han ville eventuellt att jag skulle komma tillbaka imorgon för levertester, men eftersom den bedövande sörjan fick mig att känna mig bättre var det med största sannorlikhet magsår i tolvfingertarmen. Jag fick tabletter för att klara mig tills imorgon och ett recept att hämta ut. Synd bara att jag inte har några pengar att hämta ut dem för....
Så, jag gick ut på promenad med Julia och kommer hem med magsår. Tack, tack!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0