12 april 2010 - Slappar i soffan

Efter att tvätten var avklarad tog jag min bestämda promenad med Julia. Gick runt i ca en timme och stornjöt av hur vårsolen sken på oss. Julia njöt på sitt eget sätt; sov! På vägen hem köpte jag med mig en glass som jag nyligen smaskat i mig. Är egentligen inget jättefan av glass, men när det är så fint väder är det nästan ett måste.

Det bor ett gammalt, lite halvskumt, par här i området. Första gången jag träffade tanten var i slutet av förra året när hon höll på att skrämma livet ur mig nere i soprummet. Gubben brukar promenera runt med sin rullator på vilken han satt fast en röd korg. De är båda väldigt korta, men tanten är tjock och gubben jättesmal. De var nere i tvättstugan idag när jag kom ner för att hämta mina kläder. När jag står och plockar ner det som hängt på tork kommer gubben in i rummet och förklarar för mig att klockan är 3 och att han ska tvätta, men de som har tvättat innan "Komma inte...". Jag visste inte vad han ville att jag skulle göra åt saken, men han upprepade det gång på gång och till slut sa jag "Nä, det är dumt!". Då körde han iväg med sin rullator igen och jag skyndade därifrån för att slippa några längre konversationer med dem.




Min blöjbebis (Det ni ser ovanför blöjkanten är ett navelbråck)

Ses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0