10 april 2010 - Sov gott, Sessan. Ses i morgon!

Nu har älsklingsprinsessan somnat och förhoppningsvis får hon en lugn kväll. Den föregående var ganska jobbig för henne, då hon var väldigt ledsen. Hon somnade som vanligt, men vaknade efter ett tag och var jätteledsen. När jag kom in till henne börjande hon, som vanligt, le. Solen sken rakt in genom fönstret och skruttan var jättevarmt, så jag tog av henne sin body och skulle hänga upp en filt för fönstret eftersom våran kassa rullgardin är ur funktion, så att säga. När jag hade gjort det vände jag mig mot henne och såg då att hon var jätteledsen. Hon började gråta så jag tog upp henne och försökte trösta henne, men hon ville inte lugna ner sig. Jag tog av henne blöjan också, då hon brukar bli väldigt upprörd när hon är varm, men det hjälpt inte heller. Jag gick runt och vaggade henne medan jag sjöng små visor hon brukar gilla, men hon skrek tills hon blev alldeles röd i ansiktet och halsen rosslade. Hon lugnade ner sig då och då, men började alltid gråta igen. Efter kanske 30-40 minuter lugnade hon ner sig och låg och halvslumrade i mitt knä. Jag bestämde då att det var bäst att ta på en ny blöja innan hon somnar. När jag la henne ner och började böka med henne började hennes gråt igen och då upptäckte jag den troliga orsaken; Ett långt rivsår längs med låret, från höften och bak nästan hela vägen till skinkan. Det var så rött att det sken, och jag kunde inte bli klok på hur det hade skett. Om jag hade råkad göra det när jag klädde av henne, om hon gjort det själv eller om det var något i hennes säng. Jag letade igenom sängen, men fann ingenting som kunde gjort det. Hon somnade runt 20:20, men vaknade igen runt 02:30 för att äta. Hon hade väl gjort sig av med all energi när hon var så ledsen.

Hon somnade lättare idag i alla fall. Hon åt vid 19:00, sedan bytte jag hennes blöja och klädde på henne sin pyjamas och vid 19:30 sov hon. Önskar att alla kvällar var så bekymersfria, för hennes skull. Tycker synd om henne när det blir så jobbig och hon är så trött. Lite mardrömmar har hon ju var och varannan kväll, men för det mesta lugnar hon ner sig och somnar om efter bara några minuters lugnande prat och gos.
Hon har även börjat lära sig sin anatomik och sina fingrars funktion. Hon greppar tag om nappen och drar denur munnen, men hon vet inte hur hon ska få in den igen. Detta är också en stor anledning till hennes uppvaknanden på kvällen och det stör henne enormt när hon är på väg att somna. Jag brukar få sitta och hålla henne i handen så hon kan greppa om mitt finger istället så hon kan somna lugnt. När hon väl sover störs hon inte av att nappen trillar ut, vilket är tur. Annars skulle hon väl vakna fler ggr i timmen!

Jag sitter här och väntar på att Johnny ska komma hem. Vi ska äta sen middag och kolla på film. Vi tittade på Batman igår, men jag gav upp efter att ha somnad med Johnnys höftben som huvudkudde. Han väckte mig och skickade mig bums i säng, och skönt var väl det. Jag var så trött att jag inte visste varken ut eller in. Orkade inte ens klä av mig. Johnny fick knäppa av BH:n eftersom jag blir så svettig av att sova i det, men jag somnade medan byxorna fortfarande satt på. Får se om jag orkar titta på film längre idag!



Sömnig tjej

Ses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0