8 september 2009 - Jossan har en hemlig hemlighet

    Jag är världens mest nyfikna människa. Jag överdriver inte, det är så det river i kroppen om det öär något jag vill veta och inte får. Min bror älskar detta och brukar alltid vara noga med att jag får veta när han har köpt mina julklappar. Vilket han gärna gör vid månadsskiftet oktober-november, bara för att jag ska våndas så länge som möjligt. Jag kan verkligen bli så larvig att jag hoppar upp och ner på stället och gråter krokodiltårar om jag får veta vad det nu är jag vill veta. Mitt smeknamn på lågstadiet var "Nyfiken-i-en-strut" då jag alltid dök upp mellan två lärare som stod tätt intill och hade en mycket viktig disskution. 
    Nu läste jag just Jossans blogg (http://lindajosefinm.blogg.se) där hon skrev att hon har en hemlighet, som hon inte tänker knäcka. Jag fick ju naturligtvis genast messa henne för att se om den kanske kunde slinka ut på privat linje, men icke sa nicke. Hon håller stenhårt på det, och jag är ju inte den som tjatar (hmpf..) Den 15 får jag veta i alla fall. Borde ju klara mig tills dess!

    Har ganska nyligen kommit hem från Mickan. Den här veckan har hon äntligen börjat kunna ta sig upp ur sängen och fixa lite ordentlig mat till sig själv utan att spy, och det är ju framsteg. Jag kom ganska precis när fiskgratängen var klar så vi mumsade den, hungriga som vi var. Sedan tog vi en liten promenad med hennes lilla monster till hund, Ninni. Efter några timmar blev det pizza och sen tittade vi på idol. Har ju inte riktigt följt det på några år, men jag tycker inte att det verkar alls lika underhållande som förr. Jag brukar bara titta på avsnitten med auditions. Det är ju bara roligt att se hur folk gör bort sig.

Är helt slut nu. Kommer nog, eventuellt, kanske somna tidigt idag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0