5 september 2009 - Fottbollsmatch inomhus

    Ja, nu var det vm-kval i inomhusfotboll mellan Sverige-Brasilien igen. Vet inte vem som vinner, jag är ju inte där och tittar. Agerar bara arena för vårat lille fotbollsprofs. Eller Tae Kwon Doe kanske det är. Möjligen Capoeira också, men stilla är han/hon inte iaf. Ibland sparkas det så hårt att jag nästan tappar andan. Det är lite obehagligt rent ut sagt. Hoppas bara att det betyder att allt är bra där inne och inte att stackarn lider av grov klaustrofobi eller har ont i magen eller något annat hemskt. Brås väl bara på sin far kan jag tro. Han är ju inte känd för att vara lugn och stillsam heller!

    Har suttit i nära tre timmar och slitit med den satans headern. Har ju inte gjort det på skitlänge så hade ju glömt av i stort sätt allt. Blev kanske inte jättenöjd, men orkar verkligen inte pilla mer med det. Blir ju tokig i skallen av alla konstiga ord och termer. Så det får vara såhär ett tag framöver. Tills jag återhämtat mig och fått nya krafter att ge mig på det igen!

    Dagen har varit rätt så händelselös. Sov inte särskilt bra inatt. Hade mardrömmar för det mesta. Men kroppen värkte faktiskt inte när jag vaknade, så nu har jag insett att det berodde på att det var kallt i rummet när jag och Sara sov här. Andreas satte in ett element igår och nu har jag dessutom fått ett riktigt täcke. 
    Andreas och Tessie ringde när jag hade varit uppe kanske en halv timma och var påväg ner. Jag fick slänga på mig kläderna och sen bar det ner till pizzerian för lite käk. Halva pizzan ligger nu i vårt väldigt temporära kylskåp, en frysbox, och väntar på att jag ska äta upp den. Som sällskap har den min Thaimat och Tessies pasta från igår, så jag slipper gå hungrig i alla fall. Fruktansvärt godissugen är jag i alla fall. Funderar på att ta min röda springare ner till centrum och inhandla lite gott. Det var faktiskt ett tag sen nu. (Om inte glassen igår räknas..) 


Later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0