29 september 2009 - 100 Frågor

1. Tre namn jag lyssnar till? Mia, Maria, Amor
2. Någonting jag tycker om med mig själv? Min förmåga att hitta lösningar på (andras) problem
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv? Mitt sockerberoende
4. Detta är jag rädd för? Valar, spindlar, vapen, mörker..mm
5. Tre saker jag vill ha varje dag? Någon att prata med, ett "Eu te amo" från J och något att äta :)
6. Tre saker jag absolut inte kan göra? Sluta tänka på Johnny, ta i spindlar och dricka apelsinjuice i samband med att jag äter kaviar. Euw..
7. Detta tycker jag om att göra? Umgås med folk och spela spel :D 
8. Detta vill jag göra just nu? Krama Johnny
9. Bästa känslan? Kärlek och tillfredsställelse (typ när man får äta något man varit sugen på jättelänge)
10. Värsta känslan? Saknad, uppgivenhet, likgiltighet
11. Egenskap jag gärna vill att min partner har? Mer tålamod
12. Är jag kär just nu? Mmm :D
13. Jag vill gifta mig? Absolut, när det är dags.
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör? Skriva en bok, resa mycket och säga åt en viss K----- vad jag tycker om henne (..och vara massa med Johnny...<3)
15. Min käraste ägodel? Min dator och mobiltelefon är ovärdeliga.
16. Något jag vill ha i present: Ett skohorn och massa bebissaker
17. Detta har jag på mig just nu? Tessies gråa mysbyxor (Lindex) och ett det svarta linnet jag fick från Kajsa idag. (H&M)
18. Favoritkläder? Mina jeans jag köpte i Brasilien första vändan. Kommer inte i dem nu, naturligtvis :(
19. Favoritdjur? Hund och katt
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest? Inte stilen som tilltalar mig, utan låten
21. Favoritlåt just nu? "Não vale mais chorar por ele"  
22. Roligaste ämne i skolan? Engelska, utan tvekan!
23.Tråkigaste ämne i skolan? Matte!
23. Stjärntecken? Tvilling
24. En bok jag gillar? Camilla Läckbergs, Harry Potter och den bästa - Godnatt, mister Tom av Michelle Magorian. 
25. En film jag älskar? Lilla Jönssonligan och Astrid Lindgren 
26. Favorit tv-program? Top Model
27. Favoritdoft? Johnny :p annars syrén
28. Detta äter jag gärna? Pizza, bullar, godis
29. Dricker helst? Vatten, te, coca cola eller Caiprifruta Morango (när jag inte är gravid) 
30. Favoritgodis? Saltlakrits
31. Hit vill jag gärna åka på semester? Australien, Nya Zeeland och Brasilien såklart
32. Färg på mina ögon? Bruna
33. Min längd? 160 cm
34. Jag tror på: Kääärleken ;)
35. Jag spelar? Allan ?
36. Person jag beundrar? Alla mina vänner, men för helt olika anledningar.
37. Så här bor jag? Skitdåligt...:p
38. Antal döda krukväxter i hemmet? Inte en enda faktiskt! Men det finns inga levande heller :b
39. Det här tänder mig? Behöver jag ens skriva det..? Meu Amorcao:)
40. Det här gör mig avtänd? Desperation, typ "Jag vill ha ditt nummer, tack!" gaah 
41. Favoritfärg? Svart, orange, gul, grön
42. Favoritcitat? Dröm som om du skulle leva för alltid, men lev som om du skulle dö i morgon! 
43. En hemlighet jag vet? Tror inte jag vet några :s
44. Bästa present jag fått? Min cykel!
45. Senast köpta skiva? Akon i Brasilien av Macelo, tror jag
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är? Helheten, tror jag. Tyckar att allting passa ihop på ett bra sätt, liksom.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Mina kraftiga ben, får väl det vara då.
48. Udda förmåga/egenskap: Jag kan få trampdynan under höger stortå att "knäppa fingrarna"
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Haha..en flodhäst?
50. Vad lyssnar du på just nu? Grannens gräsklippare
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Alldeles för lite...
52. Var är dina föräldrar födda? I Göteborg båda två.
53. Vad är det senaste du installerade på datorn: Min webcam
54. Vilken är din favoritrestaurang? Asienköket, kanske 
55. När badade du i en pool senast? När jag var på Manoa Park påväg till São Miguel do Gostoso i början av Maj.
56. Har du varit med i någon skolpjäs? It's been known to happen :p Flera stycken!
57. Hur många barn vill du ha? 3-5
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? hårdrock och punk
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Jag vet vad jag ska rösta på, om jag kommer dithän. 
60. Vad har du för TV-kanaler? Alla med webTV
61. Har du åkt moped någon gång? Ohja...nostalgi.
62. Har du busringt någon gång? Haha...ja, senast ett årsen. Så roligt!
63. Har du fått felparkeringsböter? Det hade ju varit tragiskt med tanke på att jag inte ens har körkort.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Har inte gjort det. Tror inte jag skulle våga heller.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Brasilien
66. Har du en egen trädgård? Har ju inte ens ett hem ju...:p
67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
The Simpsons kanske....
68. Kan du alla orden i nationalsången? Klart jag kan! Man är väl svensk..;)
69. Badkar eller duschkabin? Badkar! Alltid!
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Har bara sett en; Vägen till lyckan. Den var väl bra =)
71. Favoritpizza? Svanen och Åsa la Pizza
72. Chips eller popcorn? Popeka! :)
73. Vilken färg på läppstift använder du? Only natural. Alltså inget läppstift alls.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Kan man röka det? Är det farligt...?
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Hahaha, nej verkligen inte. Skulle bli utslängd i kvalet för bövelen :b
76. Apelsin- eller äppeljuice? Äpple just nu. Brukade älska apelsinjuice, men är inte så sugen längre..:(
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Igår med Sara när vi åt Sushi.
78. Favoritchoklad? Den som finns i vaniljen på Cornetto Clasic.
79. När röstade du senast? Samtidigt som du, om du inte röstade i Kyrkvalet.
80. När åt du en hemodlad tomat sist? Jag bara äter, frågar inte var det kommer ifrån :p
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Bara medaljer och rosetter
82. Är du bra på matlagning? Beror på vad man önskar. Pannkakor och Spaghetti är mitt kall är i livet.
83. Klarar du att tanka själv? Ja, om jag nu skulle behöva göra det så visst.
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv? Nej, gud nej!
85. Pepsi eller Coca Cola? Coca Cola! Everyday of the week
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Ja, i Hemtjänsten och Massagen.
87. Vad var det senaste du handlade? Godis, Coca Cola, Risifrutti och Bröd.
88. Har du kräkts offentligt? Nej, men det var riktigt nära utanför Pizzaresturangen i Brasilien i början av graviditeten. Tur att jag fick låna deras privata toalett.
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Varelse han är den sanna kärleken eller inte är jag väldigt tillfreds med den jag har, så jag skulle nog välja stålarna nu =D
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Inte kärlek kanske, men stark attraktion, absolut!
91. Har du ringt något betalnummer? Typ tjejernas 121? Ja-a.
92. Kan man vara vän med sitt ex? Beror ju helt på personerna. Vissa kan, andra funkar det inte alls för.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Oj...Dylan för mer än 3årsen. Har legat där själv ett antal ggr sen dess :p
94. Hade du mycket hår som liten bebis? Yes, sir! Såg ut som en falukorv med massa hår när jag ploppade ut. Har vackrat till mig sen dess ;) haha
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Jag vet inte, men det är nog inte så bra med tanke på att min farmor tror hon kommit utomlands när hon hör det.
96. Vad har du i din väska? Kalender, mobilerna, plånbok, nycklar, mynt ifall jag behöver gå på offentliga toaletter, kamera, glasögon, solglasögon, Nordea-dosa mm
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Pratar lite med bebisen och berättar för honom/henne hur mycket han/hon betyder för mig, att vi längtar efter honom/henne och att pappa älskar och saknar honom/henne.
98. Vad är du tacksam för idag? Tacksam över min familj och mina vänner som stöttar mig så mycket. Även tacksam över att ha mat för veckan så jag slipper oroa mig för det och för Kajsas givmildhet som muntrar upp mig när dagarna är som tråkigast,  
99. Var hittade du den här listan? http://americaandme.blogg.se/
100. Har du varit ärlig när du besvarat frågorna? Ja, så gott som i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0