25 september 2009 - Fick äntligen vakna utan att bli väckt

    Människor har en tendens att ringa och väcka mig på morgonen. Jag brukar självklart ignorera samtalen eftersom att prata i telefonen på morgonen är något av det värsta jag vet! Hjärnan känns som deg och man sluddrar konstigt och vet varken fram eller bak på telefonen. Personen i andra luren, däremot, tjatar på utan en punkt, eller ens ett litet sketet kommatecken. Nej, då struntar jag hellre i det så får de återkomma lite senare om det var något viktigt. Men jag kan ändå inte somna om igen. 

    Men idag vaknade jag av ingenting alls. Klockan var inte ens 11:00, vilket känns tidigt för mig. Det funkade att gå och lägga mig igår. Jag somnade innan 02:00 i alla fall, och det är runt en timme tidigare än jag normalt sätt kan somna. Men den lille var lugn och sparkade inte hål på mig igår!

    Går föresten in i v.28 idag! Månad 7. Helt sjukt vad fort det går. Nu väger bebisen mer än 1kg och är runt 35cm lång. Min livmoder kan kännas trycka på understa revbenet och det kan bli svårt att ta djupa andetag. Jotack, detta har jag märkt. Även att barnet jag uppfattas lite stökigt. Beror väl på att det blir mindre plats där inne så det känns tydligare när det rör på sig. Igår hade han/hon hicka. Hela magen studsade i en jämn, snabb rytm. Tyckte synd om stackarn. Jag verkligen avskyr hicka!  

FRUKOST!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0