21 september 2009 - Imse Vimse Spindel...

    För er som känner mig väl kommer det ju inte som en nyhet att jag tycker att spindlar är fruktansvärt obehagliga. Förr var jag direkt livrädd för dem, men sen den stora tarantellan promenarade fram från under vår säng i Brasilien så har rädslan botats en aning och ersatts med rysningar och obehag istället. Det är ju inte så att jag vill ta i dem eller ha dem i närheten av mig, men jag kan numer befinna mig i samma rum utan att stirra mig blind på dem för att hålla koll. Fast i sovrummet vill jag inte ha dem. Inte där jag ska sova. Man läser ju att man sväljer massa spindlar i sömnen, och Kajsa berättade nyss att hon hade en som kröp i hennes ansikte för några årsedan. Det är ju äckligt vad det än är!
    I alla fall så har jag en tendens att upptäcka de små kräken på väldigt långt håll. Om jag sitter och tittar på TV i vardagsrummet kan jag i ögonvrån se en liten, liten spindel på väggen i köket, trots att den bara sitter där helt stilla och trycker. Det har varit nätter jag vaknat av att det kryper en spindel på väggen bredvid sängen, och det är ju inte så att de för mycket oväsen direkt. Nu är saken iaf den att jag satt här i sängen och spelade Dice King (Yatzy) på king.com för en liten stund sedan. Av någon anledning tittade jag upp och såg en att det var lite mörkare på ett visst ställe mellan taket och listen. Jag fick mina aningar och reste mig upp. Mycket riktigt var det en spindel. Rätt stor dessutom! Jag måste ju få bort den innan jag går och lägger mig! Så nu sitter jag här och väntar på att den ska krypa ut litegran så jag kan få tag i den och kasta ut den genom fönstret lite smidigt. Jag vill ju inte slå ihjäl den. Inte för att jag bryr mig om det regnar imorrn, men det känna bara onödigt. Och som Mickan sa; Tänk på Karma! Trodde det var Jossans grej, men nu har det börjat komma därifrån också. Kanske betyder någonting...?


   Nu börjar den lille rackarn röra på sig, tror jag minsann. Snart dags för Mia att agera. Fortsättning på det spännande dramat "Mia vs. Spiderman" fortsätter senare...


Rumskompis i Brasilien!





Hejj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0