20 september 2009 - Vou dormir...

    Nu är det dags för Mian att sov - igen. Jag gillar ju att sova, så det är ju endast possitivt. Ska skaka av mitt lakan lite först bara, sen är det bara till at krypa ner och gotta mig med boken tills ögonen går i kors. Läser just nu en bok som heter "Gravidchock" av Belinda Olsson. Jag blir helt sjukt arg på huvudpersonen Agata på vissa sidor. När jag läste sekvensen om första barnmorskebesöket och kvinnan sitter som ett fån och frågar om hon kan röka snart igen. Och om man inte kan dricka alkohol alls under graviditeten. Förstår inte ens varför jag reagerar på det sättet. Tror mest att det är för jag är arg på alkohol sen min pappa träffade... - vet inte ens hur jag ska kategorisera henne riktigt. Jag menar, visst är det okej att dricka. Men om man inte kan avstå från det om det kommer upp något viktigare, då är det fan allvarligt...

    Inte hög tajming att sitta här och reta upp mig på dumheter som alkohol och - "styvmorsor" precis innan jag ska sova. Nej det blir det inget med! Ska ställa väckarklockan däremot. Vet inte när jag ska gå upp riktigt, men försöka innan 12:00 i alla fall. Ska in till kungsbacka imon var det ju sagt. Usch, så tråkigt! Känner inte för det för fem öre, men men...bara att ta tjuren vid hornen!

    Johnny har bett mig åka och kolla om biljetten han har för att åka hit är ombokningsbar. Han vill komma tidigare. Han, liksom jag, orkar inte vänta i hela 72 dagar till. Jag har svårt att tro att det är möjligt, men nästa gång jag är i göteborg kan jag ju kolla upp det. 
    Fick "träffa" både Marco och Macelo i camen idag. Marcelo hade haft en Mui Jitso (?) tävling igår och tydligen vann hann. Så nu är han en äkta "Bad boy". ;) Trodde han skulle vara blå och svullen men jag såg inte ett tecken på honom att han skulle ha varit och slagits. Marco var lika bortkommen som vanligt, och började le som ett fån när han såg mig - också som vanligt. Båda ville kolla magen, och de tyckte att jag var jättefet och trodde bestämt att det måste vara tvillingar.
    Jag frågade Johnny hur Nicole (systerdottern som avgudar honom) hade reagerat när han kom tillbaka. Han sa att hon hade blivit glad och frågat efter presenter. När han inte hade några hade hon frågat om jag skulle komma med dem. Ja, det är ju trevligt att hon minns mig i alla fall. Hon hade faktiskt frågat vart jag var också, så hon minns allt mer än att jag gav henne lite paket ibland. 

Nej nu är det slafen som gäller. Go natta.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0