20 september 2009 - Det där ett spelmissbruk att heta duga, minsann!

    Har precis läst nyheterna inne på aftonbladet.se och kom där in på en artikel om en man som spelat bort sin egen dotter i poker. Han hade förlorat varje spel han spelat och hade alltså inget av värde kvar. Då fick hans 18- åriga dotter agera spelmarker. Synd bara att turen inte vände till hans fördel under det partiet heller. Slutade med att hans motståndare gav sig av med dottern, utan att pappan försökte hindra det. Kom fram till 3 saker när jag läste texten;

1. Troligen vad alla tänker; "Hur f*n tänkte pappan...?"
2. ...men också "Hur f*n tänkte motståndaren?" Jag hade ju personligen aldrig i mitt liv åkt iväg med någons  familjemedlem. Även om jag vunnit denne i ett rättvist parti poker.
3. Mycket kan man säga om pappan, men han följer ju verkligen spelreglerna. Att han inte försökte prata sig ur det visar ju vilken bra och ärlig spelare han är. (...och vilken dålig pappa han är...?)


Läs själva här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5824922.ab




Ja, det händer ju mycket kul...(?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0