2 september 2009 - Gräsligt och oläsligt

    Det finns en tjej som jag inte har särskilt mycket för alls. Kom in på hennes blogg häromdagen och fick en smärre chock. Minst sagt! Hon använder typ aldrig punkt, och om hon gjorde det så var det 3-5st på rad, så man blir alldeles svettig av att läsa ett inlägg för man måste hålla andan. Läste en bit för Sara och hon tyckte det skar i öronen och bad och bönade mig att sluta läsa. Jag satt mest och skrattade åt det hela. 
    Den här tjejen är i min ålder, men hon skriver precis som en tonåring pratar. Bara massa konstiga läten och så mycket svordomar så man undrar om hon ens har ett ordförråd. Jag frågar mig hur hon tog sig genom skolan med så mycket skrivuppgifter och uppsatser som ska skrivas.  
    Sitter inte här och påstår att jag är något skrivande under, men jag vet åtminstonde hur man använder punkter och hur man ska skriva för det inte blir rörigt för den som ska läsa. 

Det är kul att slänga skit på folk man inte tycker om!

    Idag har vi gjort i stort sätt ingenting, Sara och jag. Sovit lite halvtaskigt har vi också gjort av någon anledning. Sara tyckte det var för kallt, fast hon aldrig fryser. Jag hade ont i mest hela kroppen och kunde inte hitta något skönt sätt att ligga på alls. Vaknade runt 11, fortfarande sjukt trött, men kunde inte somna om. Kändes som om jag hade haft det värsta träningspasset någonsin dagen innan och nu hade fått träningsvärk. Kunde inte ligga kvar i sängen så jag gick upp och lade mig i ett mycket hett bad för att mjuka upp mina gamla(!), utslitna leder. Det hjälpte och efter en halvtimme kunde jag gå på benen utan att känna mig som ett migränanfall!
    Sen har vi spelat kort och yatzy. Och kort igen. Åkte ner en sväng till affären och inhandlade lite mat och gjorde sedan egen pizza. Mycket gott och mycket mättande! Så nu sitter vi här, nöjda och belåtna och funderar på om vi ska ta en liten promenad i den vackra naturen, som är Åsa!




...och dig mitt hjärtas ljus tänker jag hela tiden på <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0