17 september 2009 - I min hjärna är det visst redan december. Är det inte kusligt så fort tiden går?

    När jag loggade in här såg jag att jag fått en kommentar från Kajsa. - "December?" lydde den. Tydligen hade jag skrivit i mitt förra inlägg att det var den 17 december istället för september. Det är ju mitt önskedrömmande som sätter fart igen. Hade ju faktiskt inte haft något emot att det var 17 december. Dessutom är september bara en så jobbig månad att skriva. Fingrarna snubblar runt på tangenterna och när mina fingrar går automatiskt blir det gärna december, vilken jag tycker är det lättaste månaden att skriva. Förutom typ maj då.

    När jag pratade med pappa innan meddelade han att han och Andreas inte skulle vara i Kungsbacka förrän runt 12:30. Då tyckte jag det kändes väldigt dumt att jag inte gick och la mig igen i morse när jag hade haft tid. Jag trodde ju de skulle vara framme mer än en timme innan dess, så jag planerade att ta 10:48 bussen. Jag fick helt enkelt ändra mina planer och siktade istället in mig på 11:48. Men precis nu, när jag satt och lackade naglarna, ringde Andreas och sa att de är påväg redan nu och kommer parkera i Kungsbacka om ca. 30min. Då skulle jag ju likt förbannat ha tagit 10:48 istället så hade de sluppit vänta så länge. Nu kommer jag inte vara där förrän ca. 50min efter dem. Visserligen var det inga problem, de är inte så stressade av sig. Men det känns ju onekligen som värdefull tid som går till spillo. Hoppas vi hinner med det som ska hinnas med innan 15:00 i alla fall. 


Och hoppas de är hungriga. Mia tänker "Buffé"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0