11 september 2009 - Jag kommer tappa det..

    Blir helt skogstokig när internetet inte vill fungera som jag vill. Och när det inte fungerar med att bara starta om alltig, dvs. dator + nätverket, så är jag på riktigt allvar på väg att tappa humöret. Sen när man ska sätta diagnos på skiten kommer det upp någon ruta med massa obegripligt tjafs, så man känner sig bara dummast i världen, ungefär. Men fan va lycklig man blir när det väl fungerar igen!

    Jag hade helt rätt angående min bror, han bjöd på mat utan att blinka. Vi åkte först ner till ica och köpte hem lite smörgåspålägg och juice, sedan satte vi oss på Pizza Svanen och åt. Var verkligen jättegott! När vi kom hem bläddrade han igenom veckans post och jag satt och hade en trevling konversation med Jossan om hur man ska vara en pedagogisk förälder. Finns ju massa regler om hur man ska bete sig, men jag tror man ska försöka ha en ganska avslappnad inställning till allt. Det finns ju trots allt ingen handbok i föräldraskap, och om det skulle funnits skulle den troligen inte passa alla familjer eftersom alla barn precis som sina föräldrar är individer med olika egenskaper. Man får helt enkelt se vilket sätt som passar en bäst när man hamnar i situationen.
    Man vill ju vara den bästa föräldern någonsin, och det är ju jättelätt att döma folk från vad man ser. Jag gör det också. Om jag är i en mataffär och ser en mamma i en het disskution med sin 3åring gällande den där chokladbiten. Mamma säger nej, barnet säger jo. Det slutar med att barnet börjar skrika och gapa, och mamman blir stressad och generad och köper då chokladen till sitt barn. Jag som är utomstående kan se detta och tycka att mamman måste vara starkare och visa att hon verkligen menar det hon säger. Men den dagen jag själv står där, efter en lång dag. Jag är trött och vill bara komma hem och verkligen inte ha massa folk stirrande på mig i matbutiken, kommer jag då orka visa hur bestämd jag är? Knappast...

    Skulle ta ett bad innan och kom då på att det var dags att tvätta håret. Först då upptäcker jag att balsamet är slut, typiskt mig. Så jag hoppar på cykeln och trampar bort till Mickan, som inte bor särskilt långt härifrån, och tigger lite balsam. Fick en flaska där det bara var lite kvar på botten, men mer behövde jag ju inte. Fick dessutom ett glas isvatten + en nybakad chokladkaka, direkt från plåten. Så jag var nöjd med den vistelsen! Blev ett snabbt bad och sedan började då internet att krångla, men det löste sig och nu sitter jag här. Som vanligt...=p


Mia + "Tjockismage" = Flodhäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0