10 september 2009 - Helt hopplöst deppigt

    Det verkar inte bättre än att våran värld är påväg att drabbas av en obotlig depression som nog oturligt nog kommer kunna leda till att den väljer att avsluta sig själv. Det är ju som om ingenting roligt eller upplyftande någonsin händer. Det enda som händer är att folk dör i svininfluensan eller mördas pga svartsjuka eller ännu löjligare saker. Visst, jag är inte dummare än att jag förstår att det är sånt här som säljer. Jag nekar inte till att även jag köper tidningarna då de har en riktigt tragisk löpsedel, men det är ju inte konstigt att folk går och blir depresiva. Varför kan man inte få veta lite roligt också? Det måste inte vara sid. 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 och 25 men samma hemska nyhet. På hälften av sidorna kan man väl kanske skriva om någon som överlevde svininfluensan? Eller om någon som är nöjd med sin sjukhusvård? Eller om de som inte blev lurade på sina sommarjobbslöner? Är det verkligen för mycket begärt att få lite hopp i vardagen när världen redan är så hysteriskt svår att ta sig fram i? Jag skulle vilja ha några fler historier där jag kan få le och känna glädje tillsammans med de jag ser på bilden. Blir så tungt att hela tiden sörja med alla...så lite variation. Det är allt jag ber om. Tack!

    Läste förresten en annan sak också. Tydligen hålls det på att gå mot försäljningsförbud av cigaretter i mataffärer. Kanske är bra. Kanske inte. Jag nyttjar ju inte tobak ändå så för mig spelar det nog inte så stor roll. Men kan tänka mig att mataffärerna kommer förlora en del på det. Är nog sjukt mycket av deras inkomster som kommer från den delen av försörjningen. Men kul för de som får monopol på det!

Läs mer här om du vill --> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5770975.ab


    Ja detta blev ju lika upplyftande som en botoxbehandling - INTE! Är inte meningen att låta grinig (fast jag rätt ofta är det). Kan ju berätta om lite saker jag grinade över på min trevliga resa till och från Göteborgs stad, om ni vill. Ni kan ju roa er med hur fånig jag är ;)

- Killen som satt bakom mig på bussen och andades som Darth Vader. (Han var täppt i näsan)
- Svärande förstaringare som försöker låta äldre och mognare. (Ahh det är så jag får gåshud)
- Tanten som klev av spårvagnen, och stannade! Lämnade inte plats åt någon annan att komma av (Doh, du kan väl kliva åt sidan om du nödvändigtvis måste stanna när du plattar ut kjolen)
- Barnvagnen som gnisslade som en gammal militärcykel inne på Barnmorskemottagningen. (Jag ska ha en tyst barnvagn)
- Tjejen som satt mitt emot mig på pendeln och inte hade klippt tånaglarna! (Det är faktiskt inte OK att gå i öppna skor om man har ovårdade tånaglar!)
-
Hon som satt bredvid henne och hade två mobiltelefoner som ringde stup i kvarten. (Säger bara en sak; SMS!)
-
Busschauffören som inte körde hela vägen fram. (Han stannade 2 meter innan stoppet trots att det var där alla stod och trängdes.)
- Alla som tränger sig före in på bussen. (Finns vissa målgrupper man inte tränger sig före; Äldre, Barn och gravida. Alltså, MIG!)
-
Femtonåringarna som river ner "barbrobetalar.se"-skylten på bussen. (Den ska hänga där, inte hängas i)

   Ja, det var väl det enda jag kom på för tillfället. Finns säkert mer jag ilsknade till över, men det har jag förträngt vi det här laget!

- Hörs...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0