8 oktober 2009 - Släng dej i väggen!

    Vädret har växlat värre än en F1 förare idag, vill jag påstå. I morse när jag kom fram till dagis tyckte jag att det verkade som om det skulle bli en fin dag. Solen sken och det var i stort sett vindstilla. Trodde att kanske ovädret som var igår hade dragit iväg och lämnat några fina höstdagar efter sig. Men på eftermiddagen tog det fart igen med både vindar och regnskurar. Så i ena sekunden ska fleesen och gympaskorna på och i nästa ska det vara hela regnutstyrseln. Hur ska man veta?

 
    Eva hade bakat sitt berömda bröd idag och jag upptäckte att jag verkligen hade saknat det. Fick anstränga mig enorm för att kunna lägga band på mig själv och inte slänga i mig allt själv under lunchen. Det är ju fler som vill ha. Morotssoppan är ju som den alltid är, sådär populär (NOTERA; Rim!) Vissa skulle kunna äta den till frukost, lunch och middag 7 dagar i veckan, 4 veckor i månaden, 12 månader om året, medan andra får svälja utan att känna smaken. Tur att man har brödet att muta med, då brukar det slinka ner.
     Men soppa är ju soppa och man håller sig inte särskilt länge på det, så till mellanmålet åt jag säkert 5-6 mackor med leverpastej, gurka, skinka och ost. (Inte allt på samma macka, såklart). Nu insåg jag precis att jag fortfarande är hungrog och ska nog gå och ta mig ett dussin smörgåsar med räksallad på. Så smaskens :D:D


    Imorgon är jag tidig, vilket är rätt skönt. Missar ju mellanmålet men det får jag överleva. Skönt att sluta tidigt på en fredag, trots att jag inte har något planerat för helgen överhuvudtaget. Får väl städa lite när jag kommer hem antar jag. Har lovat Andreas att göra det och idag är jag alldeles för trött. Kommer jag ju vara i morgon också, men då har jag inget val!


Ate mais!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0