7 oktober 2009 - Working 9 to 5...

    ....fast idag var det ju "7 to 2". Trodde (och hoppades lite) att Ashton Kutcher skulle rusa in genom min sovrumsdörr, med kepsen sådär barnsligt på sniskan, och skrika att jag blivit Punk´d när jag upptäckte att det fortfarande var mörkt ute när väckarklockan ringde. Men där kunde jag ha legat och väntat i evigheter. Inge kul att "punka" en Nobody liksom. 

    Jag kom upp i alla fall. Efter att ha snoozat i typ fem minuter drog jag mig själv upp ur sängen. Är helt imponerad av mig själv, faktiskt. Jag klagar inte ens. Fast å andra sida, vem skulle jag klaga för? Och varför, egentligen? Är väl inte jobbigare för mig än någon annan. Bara det att jag är ett stort fan av klageri, när det kommer från min egen trut, vill säga. Ingen nyhet och inget att hymla med. Alla vet det, inklusive jag! Det kommer från min "Söderbergska" sida.
    Kom lite sent till dagis, 07:04 var jag där, men det är det ju ingen som vet. :o Det dröjde inte länge förren barnen rullade in och snart kom även Eva. Dagen var förvånandsvärt lugn och barnen lekte fint. Inte många tårar idag.

    När jag slutade åkte jag ner till Tappen och träffade pappa igen. Han skjutsade mig in till Kungsbacka eftersom jag skulle till banken och när jag var klar där ringde jag Sara. Vi bestämde att jag skulle komma hem till henne och äta middag eftersom jag inte ville åka hem och hon inte ville äta ensam. Korv Stroganoff stod på menyn, och det var mer eller mindre ett äventyr att stå med Sara i köket. Hon började gråta så ögonen svullnade när hon hackade lök. Sedan skar hon av halva fingret - överdrift - när hon skar upp korven. Dessutom brände hon sig på spisen när hon skulle koka ris. Men jag hade roligt i alla fall, och maten blev (faktiskt) riktigt god!

    Så nu är jag rätt så nyhemkommen. Har duschat av mig dagens bekymmer och ligger nu alldeles sovfärdig i sängen. Har gjort allt jag ska innan jag somnar, fast glömt att borsta tänderna. Jaja, det gör jag noga i morgonbitti istället. Ingen som ska dit och nosa inatt i alla fall!


Så godnatt
Dröm sött :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0