6 oktober 2009 - Sleten i kroppen

    Har verkligen ont (nästan) överallt just nu. Värst är det i benen, ryggen och magen. Sen är jag så oerhört trött i skallen efter allt gnyende och gnällande över mössor som är för varma och jackor som inte behövs ha på. Nästan värre nu än det var innan. Eller också är det kanske bara jag som är ovan. Mest troligt kanske?

    Träffade pappa nere i centrum när jag hade slutat idag. Fick lite pengar och köpte mat hem. Pratade lite om allt möjligt bla. om mamma använde bedövning när hon födde mig och min bror. Tydligen hade hon haft det båda gångerna. Jag prata med Eva om det på min rast innan och hon hade haft det med 50% av sina barn (alltså två), men hon föredrog utan.
    När jag tänker på förlossningen är jag inte rädd för värkar eller sammandragningar. Inte för att krysta ut bebisen heller. Det jag känner mest obehag inför är att tänka på ryggmärgsbedövning. Vill verkligen inte att de sticker mig mellan kotorna, tycker det verkar helt fruktamsvärt hemskt! All smärta i förlossningen är ju så naturlig. Nålar och dylikt är inte det. Jag tror jag ska försöka klara mig med bara lustgasen. Fixar jag det inte så får jag väl ta in epiduralen. Vi får se helt enkelt! =)

Kommentarer
Postat av: Amanda <3

Fiin header !Allt bra med dig ?

2009-10-06 @ 19:35:47
URL: http://aamandasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0