3 oktober 2009 - Behöver verkligen sova nu.

   Jag är så trött, det är helt ofattbart! Har sovit verkligen jättelite de senaste nätterna - för att vara mig. När man är van vid typ 20 timmars sömn på 2 dygn så blir 12 timmar verkligen jättelite. Men det är bara bra att jag är så trött, då kanske jag kan sova trots stormen som tjuter utanför husets varma väggar!  
    Tänkte att jag i alla fall skulle försöka att komma i säng innan 2-3 på nätterna nu eftersom jag ska jobba nästa helg och då måsta ta mig upp i okej tid. Kan jag bara vinna matchen mot bebisen min, så ska det gå jättebra det här ska ni se!

    Funderar fram och tillbaka på det här med vaccinering mot svininfluensan. Är ju nu i veckan som kommer som det är meningen att jag ska ta första dosen, men jag är verkligen inte säker på att jag vill göra det. Är ju kvicksilver och grejer i vaccinet och de vet ju inte hur barnet kommer att reagera på det. De kan ju inte garantera något. De säger att det nog är bättre med vaccinet än med sjukdomen, men 1. Det är inte ens säkert att jag får den och 2. Det är inte säkert att jag blir så sjuk som man kan bli. Det skulle lika väl kunna komma och gå som en liten förskylning. Kanske jag kan hålla mig ifrån att bli sjuk om jag verkligen tänker mig för och använder mycket desinfektionsmedel när jag är på offentliga platser.
    Många gravida jag har pratat med tvekar starkt på att ta vaccinet. Risken finns ju att man blir mycket sjukare av det än man skulle blivit av själva influensan. Man sprutar ju in lite av sjukdomen i kroppen liksom. Och om det är kvicksilver i kan det ju inte vara bra, det är ju en av orsakerna att det är så mycket fisk man ska undvika under graviditeten. Om man inte ska ta in det i kroppen oralt hur bra kan det vara att spruta in det i systemet, undrar jag? Ska nog avvakta ett litet tag och se hur jag vill göra. Vill tänka igenom det ordentligt först och kanske kontakta någon jag kan prata med och få lite råd. Värsta dilemmat liksom!

 

Men nu är det dags att sova!

GODNATT!




Boa noite, meu amor!
Eu estou pensando sobre você sempre
Quero você aqui comigo.
Te amo pra caraio!
Beijos






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0