26 oktober 2009 - Föräldrakurs #2

    Var uppe klockan 7 imorse. Trodde jag skulle kola av trötthet, men jag klarade att ta mig upp direkt när klockan ringde, vilket jag är riktigt imponerad av! Var framme på barnmorsemottagningen i god tid så jag kunde sätta mig ner och varva ner lite innan det var dags för allvaret. Idag pratade vi om bedövningar, vilket jag tyckte var jättebra. Har undrat en hel del över detta, och jag visste inte att det fanns så mycket att välja mellan. EDA (epidural) och lustgas är ju det man hört om mest, men förutom det fanns det akupunktur, steriliserade kvaddlar, bad och mycket mer. Jag tycker att EDAn verkar jätteobehaglig då man går runt med en slang som fäster in i ryggen och tycker det verkar läskigare än något annat. Det är det enda jag känner någon som helst oro över när jag tänker på förlossningen. Men jag har inte planerat någonting. Tror inte man ska göra det. Jag har bestämt mig för att ta det som det kommer. Känner jag att jag behöver den så tar jag den, annars så är det ju onödigt. Är ganska säker på att jag kommer vilja bada dock, är ju liksom min grej. Dessutom kan man få lustgas i badet så det verkar ju kanon! Men som sagt, man vet ju aldrig hur det kommer bli. Allas smärta är ju olika. Men det ska bli riktigt spännande!

    Höll dock på att somna flera gånger under tiden vi satt där och sprattlas där inne vägrade vara stilla alls så jag hade lite problem att sitta still i stolen. Fick spendera hela fikarasten att stå och vagga fram och tillbaka för att det skulle lugna ner sig litegran där inne. Hjälpte ju ett tag, men jag hade inte suttit ner länge förrän det blev missnöjt igen. Är lite rädd att denna unge kommer vara sjukt svårt att tillfredsställa när den väl är ute. Bortskämd redan nu, liksom. Men det ger väl sig med tiden!

    Träffade Sara efteråt. Vi gick och åt Sushi till lunch på Asienköket och sedan åkte jag med henne till Vasa där hon skulle kopiera sina betyg som hon visst hade glömt skicka med sin ansökan till utbildningen hon vill gå. Men nu är de påväg och framme imorgon, så vi får hålla tummarna att det går vägen för henne. Detsamma får vi göra imorgon då hon ska på jobbintervju för ett extrajobb till jul! Hoppas, hoppas!! =)
    Följde med henne hem sen och satt vid köksbordet och löste korsord medan hon pluggade. Var där inte jättelänge, men några timmar. Sedan handlade jag på Willys, åkte hem, diskade och lagade sedan lite mat. Makaroner och köttbullar blev det! =)

    Ska väl gå och lägga mig inom inte för lång tid. Behöver nog sova tror jag, trots att jag låtsas som jag inte är ett dugg trött när Johnny säger åt mig att gå och lägga mig i tid. I morgon är det bara 5 veckor kvar tills han kommer hit! Det är runt hörnet och jag kan nästan, nästan ta på det nu. Känns så himla bra och jag längtar så det kryper i kroppen på mig! Fantiserar om första mötet på flygplatsen flera gånger om dagen. Vill bara krypa in i hans famn och lukta på honom. =) Usch, jag är så larvigt kär!! Men bra känns det...:)


Hej! 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0