16 oktober 2009 - Dagen är min natt, så låt mig sova då!!

    Jag kunde inte riktigt komma till ro igår och klockan drog över 03:00 innan jag somnade. Så ringer någon sate innan tio och väcker mig. Det var ett 08-nummer som jag inte kände igen, därför avvisade jag det, vilket jag alltid gör om jag inte vet vem som ringer. Men de hade ju fått väckt mig i alla fall, och inte kunde jag somna om. igen inte! Dagarna är så tråkiga ju, så jag föredrar att sova bort dem! Blir irriterad när jag inte kan göra det. Har ju absolut ingenting att göra. Blir bara jätteuttråkad och less på allt. Alla mina vänner har ju saker att göra på dagarna; De har ett liv. Mitt liv börjar när de är klara med sina planer, vilket sker någon gång på eftermiddagen och jag brukar tajma in det rätt bra med att ganska precis ha vaknat. Går ju inte om skumma 08-nummer ska ringa och väcka mig! Samtidigt vill jag ju inte stänga av telefonen under natten ifall något viktigt skulle ske och jag måste höra den. Nästa gång de ringer kanske jag ska svara bara för att be dem sluta ringa mig för jag är ändå inte intresserad! Tror jag...


    Undrar när Sara vaknar idag. Känner för att göra pannkakor. Det är verkligen som förr! Sara brukade ringe över och fråga om jag ville äta pannkakor till frukost med henne. Klart jag ville det! Då frågade hon om jag kunde komma över och göra dem också. :) 
    Vår söndagsfrukost bestod väldigt ofta av pannkakor med sprutgrädde och hallonsylt och ibland vanlijglass om det fanns tillgängligt. Sockerchock kan man ju kalla det och vi var speedade i ca:20 minuter. Sedan dalade vi ihop i hennes säng med de berömda korsorden. Fast på den tiden brukade vi lösa samma korsord. Det var så bra eftersom Sara är vänsterhänt och jag är högerhänt. Hon löste den vänstra sidan och jag den högra. Vi brukade spendera våra lördagskvällar på det viset och vi skrattade när vi tänkte på hur våra andra vänner skulle reagera om de fick reda på vad vi gjorde på helgerna. Någon sa alltid;

- "Vad gjorde du i lördags..." Sedan skrattade vi i några minuter innan vi fortsatte lösa våra kära korsord! Nice times!



    Nu är det så gott som klart med lägenheten. Ska träffa upp tjejen som har den och skriva kontraktet någon gång i veckan och också få nyckeln så jag kan börja flytta in snart. Ett år blev det första kontraktet på och sen får man förlänga det om allt funkar bra. Hur det nu ska gå till vet jag inte med tanke på att hon kommer befinna sig på andra sidan jordklotet. Men det är inte mitt problem ;) Hon får komma överrens med hyresvärden om något bra sätt att sköta det, men nu är det i alla fall godkänt för ett år, och det känns ju rätt skönt vill jag lova! =)



    Om 4 timmar ska jag ringa och väcka Johnny. Vad ska jag göra innan dess? UTTRÅKAD I is skulle Yoda säga om han var jag. Eller jag om jag var han? Skitsamma, det är vad jag är i allafall!!
    Det var iofs längesen jag tittade på film. Kanske man skulle göra det? Slår ihjäl nästan 2 timmar i alla fall. Kan ju köra Sagan om ringen-maraton så är jag klar när det är dags att sova igen typ. Nej, så kul är det inte att titta på film i 9 timmar. Dessutom pratade jag och Johnny om att vi skulle göra det när han kommer tillbaka.
    Alla tre filmer gick ju på TV helgen han åkte hem så vi hann bara se den första!


Ses sen!
Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0