14 oktober 2009 - Early morning

    Klockan är bara 10:05 och jag har varit vaken i 56 minuter redan. Det är ju något som inte stämmer! Om jag vore som jag alltid är skulle jag ju fortfarande ligga och sussa sött, kanske i en 2 timmar till, men idag vaknade jag redan strax efter 9 och var så kissenödig som bara en gravid kvinna kan bli. Och en häst kanske...
    Men när jag gick och la mig igen ville inte sömnen återinfinna sig, så jag tyckte det var meningslöst att ligga där och försöka sova när det ändå uppenbarligen inte skulle gå. Så jag åt ett litet rismål och nu sitter jag här och samlar lite kraft. Kom på att jag antagligen kommer behöva cykla ner till affärern i alla fall senare. Måste fixa refill till mitt Comviq Amigos och sen är jag lite sugen på te också. Skulle behöva ha något varmt att dricka på morgonen när min hals river sådär. 

 
    Kajsa loggade in på msn precis efter mig. Hon skulle ut och ta en promenad i snön! Ja, de har snö där, i Jönköping. Vill också ha snö. (En mening jag aldrig trodde jag skulle höra mig själv tänka). Men jag vill ha riktig vinter nu genast! Än en gång tror jag att om det blir kallare snabbare betyder det att tiden går fortare, vilket är rätt dumt tänkt av mig. Faktiskt. Det hade ju faktiskt inte spelat någon roll om det var solsken och 30 grader varmt tills den 30 november, tiden hade ju gått precis lika snabbt/långsamt som den gör nu. Men jag gillar att se det! 


    Jag hoppas i alla fall att det kommer snö över huvudtaget. Gärna innan årsskiftet. Johnny uttryckte en stark önskan att få se snö när han kommer tillbaka, och jag lovade honom att han skulle få det. Jag sa att om inte snön kom hit så får vi åka till den. Men vi brukar ju få snö, bara det att den kommer så långt efter. Februari/Mars är ju typ vår snömånader. Fast det är kanske annorlunda i Göteborg och Åsa. Jag tror att det snöar runt Åsa, liksom, alla angränsande orter/städer har snö, men här blir man utan. Surt! :p


Hejdå sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0