13 oktober 2009 - Say it aint so..!

    Jag tror fan jag börjar bli sjuk. Igen! Tredje gången det här året. Nytt rekord för mig. Vaknade i morse med brännande hals och tjock i hela skallen. Det ligger där under ytan och vet inte riktigt om det ska bryta ut eller om det bara ska stanna kvar och retas. Köpte i alla fall massa clemisar (=C-vitaminer) när jag var nere och inhandlade frukost för en stund sen. Kanske hjälper lite i alla fall. Borde ju ha lite hav med mig från Brasilien. Det bästa man kan göra när man är sjuk där är att bada i havet. Rensar hela rörsystemet i ansiktet som ingenting annat. Inga mediciner jag har testat slår ut det! Fast än har det ju inte gått så långt att jag har något att rensa ut. Ingen nästäppa eller jättesnorig alls, men det lär väl komma.


    Vissa morgonar när jag vaknar är mit yttersta hår fruktansvärt ihoptrasslat. Så det ser ut som en höstack, ni vet. "Knullrufs" som man också kan kalla det. Jag förstår inte varför jag får det bara vissa nätter? Kanske betyder det att jag sovit bättre än jag vanligtvis gör. Eller sämre...? Eller bara att jag legat på rygg mestadels under nattens gång? Jag ser inget mönster i det, än. Men jag ska nog finna lösningen till detta mysterium! ;)


    Var så himlans, jättejättehungrig när jag vaknade i morse. Gjorde nästan ont i magen. Tror sprattel kände det också för han/hon sparkade halvt isönder min mjälte. Så inte en chans att jag kunde ligga kvar och sträcka på mig! Det var bara att ta mig upp, dra på mig närmaste outfit och trampa ner till affären.
     Det var v'ldigt lugnt och fridfullt i centrum idag. Jag är inte van vid att vara där vid 11:30 på en tisdag, då alla jobbar. Det brukar alltid vara översvämning av bilar och stressat folk när jag kommer dit. Idag var det bara massa tonårskillar. De var verkligen överallt! De cyklade 5st på rad på cykelbanan i typ 0.1 meter/timmen. Riktigt jävla skitlångsamt helt enkelt! Och när man väl fått upp farten och måste stanna för att de inte kan lämna plats...det får mig att vilja hoppa av cykeln, lyfta upp den och dänga dem i huvudet med mittenstången! Blir så trött på folk som tror att bara för att man inte kör bil, så behöver man inte tänka sig för. Finns faktiskt en del regler för cyklister och gångare som borde följas! Usch...!!

    Sen när jag kommer fram till affären har två stycken killar lagt sina cyklar tvärs över cykelparkeringen! Så där kunde man inte heller komma fram. Blev skogtokig och funderade på att stanna utanför och vänta på de skyldiga, bara för att kunna spänna ögonen i dem sådär hotfullt. Men det var alldeles för kallt för det och jag var, som känt är, jättehungrig.


     Ja, jag säger då det; Det är inte lätt att vara mig! Lovar att människor bara gör det här för att djävlas med mig! Kan ju inte finnas någon annan orsak! ;)


Mer sen!
Hejj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0