10 oktober 2009 - Min kropp is amazing! :)

    Nu kommer det lite bilder på bebiskläderna jag fick utan Tessie idag. Det är ju sötare än sockervadd! Vid första anblicken tycker man att "Oh, vad litet". Och det är det ju, jättelitet när man tänker att det faktiskt är kläder som ska tas på en liten, liten kropp. Men om man tänker att något i den storleken faktiskt kommer att ta plats i min mage och sedan komma ut, den väg det oftast kommer, så är det inte så litet längre. Ju mer jag tänker på desto mer fascinerad blir jag av detta mirakel som en graviditet faktiskt är. Det är helt otroligt att min kropp är så stark och trygg att den kan gåm och bära på något så värdefullt som ett litet barn utan att bryta ihop totalt. Det är ju ett tufft jobb, men den klarar av nästan allting automatiskt. Jag behöver ju själv inte komma ihåg mer än att tänka på vad jag stoppar i mig, i stort sätt. Jag tycker det är coolt =)




Bilder;




De två overallerna. Den vita har en liten borttagbar kaninsvans i rumpan




Mysiga byxor :)




De två bodysen. Ser lika ut, men om man tittar på nära håll...

...så ser man att den till vänster är en omlottbody!  Och att den högra har jättesöta detaljer runt urringningen. Så de är inte alls lika egentligen =)




Här är den urmysiga dräkten i två delar. Hittar någon den i min storlek, Let me know! ;)




Snuttisen lär detta bli. Om två år kommer Bebis inte släppa taget om den!




En miniatyrmodell på strumpor. :)



Ja, det var det, men det räcker ju! Bebisen har ju trots allt inte kommit än, men nu är jag lite mer förberedd. Matriellt sett, då. Mentalt förbered kommer jag nog aldrig bli, men det tror jag inte att någon är förrän det faktiskt har hänt. Man är ju så väl medveten om att det kommer bli jobbigt, men inte hur jobbigt. Jag hoppas på att det inte blir någon kolik, för det hade jag och jag har hört mardrömshistorier om det. Att jag skrek regelbundet i 3 månader förutom då jag fick suga på mammas lillfinger. Det var det enda som fick mig att lugna ner mig och sova lite. Tre månader av non-stop bebisskrik? Kan komma på ett par saker jag skulle föredra! Men som Gandalf skulle ha sagt om oss föräldrar som önskar så mycket "It is not for them to decide". Och det är ju sant. Men när jag väl håller bebisen i mina armar, skrikande eller inte, så tror jag att det är exakt det jag ser som jag i mitt minne önskade och hoppades på! <3


Hoppas ni har en trevlig kväll. Min är urtrist. ;)

 


Kommentarer
Postat av: Jossan

åh jösses hjärtat! vilka bra basicplagg! i egenskap av sprakas stylist så får tessie mvg i shopping. detta kommer bli så bra! vare sig du får en gaphals lr inte :P

2009-10-10 @ 21:13:43
URL: http://lindajosefinm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0