10 oktober 2009 - Bebiskläder :)

    Tessie räcker över en stor Lindexpåse och när jag kastar en blick ner ser jag att det är massa bebiskläder. Jag har ju själv inte haft möjlighet att köpa ett enda plagg till krabaten än, och även om jag hade haft möjlighet, är jag inte säker på att jag hade köpt något. Jag är rätt vidskeplig av mig och tror helt och blint på att det betyder otur att handla saker till barnet under graviditeten. Att få presenter är dock helt OK! Självklart kommer jag ju behöva inhandla en del innan ankomsten; säng, vagn, skötbord, kläder, leksaker, blöjos, nappflaskor osv. Och sen kommer jag ju själv behöva en del, så jag behöver ju inte vara rädd för att inte få spendera pengar. Men en sak i taget. Jag är inte särskilt stressad.

  I påsen låg i alla fall;

- En grå mjukisdress
- Ett par bruna byxor
- 2 bodys i vitt
- 2 overaller, 1 vit och 1 brun
- 2 par vita strumpor
- En gul babyfilt


   
Det får ju vara lite neutralt eftersom vi inte vet om det blir en liten pojke eller flicka. Bara för att typ alla tror att det kommer bli en pojke innebär det ju inte att det är mindre chans att det blir en flicka. Hade ju varit roligt med en pojke, eftersom det var så längesen vi fick en i våran närmaste släkt. Min bror var den sista killen som föddes, och han blir 27 i februari. Men flickor är ju ursöta de också =) Jag kan ju ärligt säga att jag är rätt nyfiken nu. Vill bara att de sista månaderna ska gå snabbt så jag snart får träffa det lille sprattlet som ligger och gottar sig på andra sidan magen. :)


Typ såhär ser han/hon ut nu =)




Hejj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0