6 november 2009 - Boom Boom Pow...

    05:58 var klockan när jag kollade första gången idag. Gick upp och pinkade och hoppades på att kunna somna om igen. Men icke! Låg ett tag och vred och vände på mig, men magen var alldeles för tom för att jag skulle kunna somna om. Gick upp och satte mig soffan och åt en banan och en clementin. Sitter fortfarande kvar, och väntar på att jag ska bli riktigt trött så jag kan somna om igen. Kollar på Montel Williams Show på 3:an. Har inte sett det sen jag jobbade, för över ett årsen. Enda orsaken, förutom graviditet, som får mig att vara vaken den här tiden. Annars hade jag fortfarande sussat sött.

   
Johnny vill flytta hem till sin mamma och bo där tills han kommer tillbaka till Sverige. Dels för att han inte tycker om att bo hos sin kusin, som slänger ut honom flera gånger i veckan, och dels vill han umgås och spendera så mycket tid som möjligt med sin familj innan han försvinner för en så lång tid. Jag tycker självklart att det är en bra ide, nackdelen är att jag inte kommer kunna prata med honom under tiden han är där. Hans telefon har gått sönder så jag kan inte ringa honom och det finns inget internetcafé i Pium, där hans mamma bor. Ska det då gå 25 dagar utan att jag inte ens kan prata med honom? Har inte gått så länge mellan gångerna vi har pratat på över ett år så det känns lite oroligt. Vi kommer ju behöva prata med varandra, naturligtvis, för jag måste ju skicka papprena till honom och även pengar så han kan ta en taxi till flygplatsen när den dagen kommer. Men jag vill kunna prata med honom varje dag! Gaah....

    Idag kommer kanske Pauie hit, beroende på om det fixar sig med biljetten. Det var visst lite krångel med det igår så hon skulle ringa SJ idag och höra med dem. Annars får det bli en annan gång, och i så fall ska jag nog träffa Madde. Så jag kommer ha lite sällskap idag i vilket fall som helst, och det är ju alltid trevligt.

    På söndag är det fars dag!! Önskar jag hade haft råd att fira min kära pappa lite gran, men jag har just nu ca. 15:- i min plånbok. Har knappt råd med en blomma liksom. Men han ger mig inte dåligt samvete över det såklart. Säger bara att det kan vänta till nästa år, men det är ju nu det är meningen att visa honom den uppskattning jag känner. Men som sagt, det får bli när ekonomin tillåter! Men glöm inte av era pappor, ni som har möjlighet att fira dem!

   Fan, jag känner mig fortfarande hungrig. Hungrig men ingen aptit som vanligt. Men får försöka få i mig något mer och sen krypa tillbaka ner i sängen. Finns ju inget härligare än att kunna gå och lägga sig igen när man redan vaknat. Och att ha tillåtelse att göra det! Barnmorskan har ju sagt att jag ska ta vara på tiden och sova så mycket jag kan medan jag har möjlighet. För sen lär det inte bli mycket av den varan! Jag tar detta på blodigaste allvar och sover så mycket jag känner för. Utan dåligt samvete! Awwwsome...:D

Nej nu får det vara nog!
Godmorgon för er. Godnatt för mig!
Vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0