3 november 2009 - Orkar egentligen inte blogga, men...

...jag kan ju bara inte låta bli!

    Vaknade klockan 7 i morse av att urinblåsan var överfull. Fick halvspringa upp på toaletten och var lika snabbt tillbaka i sängen igen. Då upptäckte jag att det skulle bli omöjligt att somna om igen ifall jag inte fick något i magen, eftersom den verkade vara helt tom. Så jag tvingade mig själv upp igen och tryckte i mig en banan. Har ju som sagt ingen jätteaptit nuför tiden, men den slank ner i alla fall. Vid 8 kröp jag tillbaka i sängen och somnade gott. Vid 9 ringde väckarklockan och jag fick ta mig upp igen.
    Mötte upp Jossan i Brunnsparken eftersom hon skulle följa med till barnmorskan. När vi kom fram blev jag inkallad till tanten som tar prover och fick mig ett stick i fingret. Trodde det skulle bli i armvecket som vanligt, men icke. Usch, ogillar stick i fingret riktigt starkt, och det kändes som hela mitt finger värkte efteråt. Men alla mina värden var jättebra, till och med järnvärdet, trots att jag slutat ta mina järntabletter för längesen. Fick så himla ont i magen av dem, vilket tydligen är vanligt. Sen kom vi in till barnmorskan och fick mäta och lyssna på hjärtat. Livmodern hade växt 4 cm sen sist, och följer kurvan jättebra. Det blev lite svårt att hitta ett bra ställe på magen att lyssna på hjärtslagen dock. De fanns där, men bebisen ville gärna röra på sig och gömma sig för våra nyfikna öron. Men det lät bra i alla fall. Det är alltid mysigt att gå till barnmorskan, och jag längtar redan till nästa gång jag får gå dit och lyssna. Nästa vecka ska jag dit och ta vaccinet i alla fall. Har bestämt mig för att det nog är det bästa ändå!

    Fick lämnat in Referensbilagan och ska hämta ut den i morgon, förhoppningsvis med stämpeln på. Så är den färdig och sen är det bara kopia på mitt, pappas och Andreas pass och sen är det klart att skicka! Pappa ska scanna in det på datorn för mig nästa gång han kommer till Norge så jag kan skicka det till Johnnys mejl. Både billigare och snabbare!
   
     När vi var färdiga inne i stan följde Jossan med mig hem och vi satte oss i soffan och tjötade. Sedan plockade vi fram "Geni - familj", ett gammalt frågespel jag hade liggande utan att riktigt veta om det. Frågorna var görsvåra och jag kunde typ ingenting men Jossan kunde svar hon egentligen inte borde kunna. Hur detta gick till vet jag inte, men det var läskigt i alla fall. http://lindajosefinm.blogg.se/ <-- Läs om det där!


    Så idag har jag inte sovit middag och det känner jag av nu. Är verkligen jättetrött! Kommer sova så gott i natt. Kommer en gammal vän från gymnasiet och hälsar på i morgon. Tror inte jag har träffat henne sen studenten så det ska bli roligt att träffas igen. Lär ju ha en hel massa att prata om!

    Nu är jag sugen på nåt...? Clementin? Glass? Godis...? Kanske skulle ta lite jordgubbskräm! Kan ju äta glass också...:)

Tchau, tchau!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Satan va jag skrattade igår. va helt slut när jag kom hem.

2009-11-04 @ 14:52:08
URL: http://lindajosefinm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0