27 november 2009 - Möte på soc och babykläder

Har nu varit på möte på socialkontoret med pappa. Andreas var med också, men han satt och halvsov i en soffa utanför medan pappa och jag var inne och pratade med I. Hon var trevlig och det var så mycket mer informativt här än i Kungsbacka. Vi berättade om hur vi hade blivit bemötta och hon förstod inte alls att jag hade blivit nekad stöd. Hade det varit här jag sökt så hade de sagt åt mig att betala in skattepengarna och sedan ta med ett kvitto att visa upp. De hade inte satt mig i situationen jag är i nu, med en kommande skuld på tusentals kronor. Hade vi vetat det här hade vi ju aldrig ens sökt i Kungsbacka. Vi är en aning frustrerade på dem där!
Jag har ju inte fått något bekräftat eller något avslag, men jag ser nu inte några anledningar att de inte skulle godkänna det. Men jag har haft fel förr. Kommer få ett skriftligt beslut med posten i slutet av nästa vecka. Jag är nervös inför det, men som pappa sa; "Det kan ju faktiskt inte bli värre..."

Pappa hade även med sig två papperspåsar fyllda med bebiskläder som jag fått "ärva" från Zelda. Hennes mamma ska flytta så hon frågade om jag ville ha kläderna, och sjävklart ville jag det. Inte bara behövs det men det blir även lite sentimental betydelse. De luktar fortfarande som det gjorde hemma hos Zelda. Men jag ska tvätta allt innan bebisen kommer i alla fall. Inte för att det var något fel på lukten, men jag känner ändå att jag vill. Det var i alla fall riktigt roligt att sitta och titta igenom allt. Kan inte fatta att det ska komma en sån liten människa snart. En såndär liten knodd som luktar så nytt och rent. Hoppas han/hon har massa hår som jag kan snusa i!

På tal om hår pratade jag med Johnny igår. Hans hår har blivit långt, vilket jag är lycklig över. Älskar att ligga och pilla i hans hår när vi kollar på film eller när vi ska sova. Jag förvanade honom att jag kommer att göra det, men det var okej. Han sa att han tycker det är skönt. Tur det, då gynnar det oss båda!
Jag berättade även om min oro att han kommer missa planet på tisdag. Man kan aldrig riktigt lita på en Brasse när det kommer till tider. Har aldrig träffat en som kan hålla tiden. Säger de 0,5 timmar så räkna med minst 1,5 osv. Han frågade vad som skulle hända om han skulle missa det. - "Du kommer inte kunna komma hit såklart" sa jag, eftersom det är det självklara svaret. Han fick halvt panik och bestämde sig för att vara på flygplatsen klockan 10:00 på morgonen (planet går 14:10). Jag sa att han inte behövde vara där så tidigt, men han insisterade. Hursom haver så finns det ju massa marginal att ta ifrån...


Ska in till stan och träffa pappa snart. Vet inte vad vi ska göra, men blir väl kanske någon mat och jag vill gärna titta på amnings-bh. Bara för att kolla vad som finns och vilken storlek jag kommer att behöva. Nu är det såpass nära att jag inte tror att mina bröst kommer att växa så mycket mer, så det är nog rätt säkert att i alla fall bestämma vad som ska inhandlas även om det kanske inte blir idag.

Har ju tittat runt efter en overall till bebisen, men tycker att de flesta är så himla könsbestämda, alltså antingen jätterosa eller jätteblå. Jag känner inte att jag vill klä mitt barn på det viset. På PoP har de en vit som är väldigt neutral och sen man ju sätta färg på accessoarerna = vantar + mössa etc. Men jag tyckte den var så platt och tråkig. Den jag tycker bäst om har jag hittat på ellos.se. Lägger upp en bild så kan ni ju (eller Jossan í alla fall) säga vad ni tycker! 
  

Jag tycker den är söt!


XAU

Kommentarer
Postat av: Hanna

Den var ju jättesöt! :D Hoppas att allt löser sig med soc! Kram

2009-11-27 @ 13:30:57
URL: http://haneys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0