20 november 2009 - Varför tar det inte stopp?

Var och köpte en påse godis för en stund sen. Var så himla sugen att det liksom hade passerat sug och övergått till ett starkt behov som inte skulle gå över förren jag fick sluta mina läppar runt en bit choklad. Sockerberoende skulle jag väl tro, men jag "gave in". Nu har jag kört i mig allt utan 3 små bitar som ligger utfrysta bland godispapper i den alldeles för stora tallriken, och jag är så sjukt mätt! Mätt är väl fel ordval; Illamående skulle jag nog kalla det.

Fick ett samtal från min socialsekreterare, I.B, när jag var på väg inhandla godiset. Jag hade skickat ett mejl angående mina "tvungna" besök på arbetsforum. Ewa, coachen från AF, hade också skickat ett mejl till soc där hon meddelat att hon skrivit ur mig eftersom jag ska ha barn så snart. I alla fall så hävdade I.B att jag aldrig blivit hänvisad till AF. Detta är ju såklart helt okorrekt då jag inte ens hade vetat vad det var om de inte hade tagit upp det. Detta sa jag också till henne och hon tystnade en stund i luren och svarade sedan att det måste ha varit något missförstånd mellan mig och den första jag pratade med. I vilket fall som helst fick jag ny tid, nästa fredag. Så nu blir det till att fixa alla papper som ska med och även åka till Arbetsförmedlingen på Gamlestadstorget för att skriva in mig där. Funderar på att försöka fixa allt på tisdag då jag ändå ska till barnmorskan. Då är jag ju illa tvungen att åka härifrån om jag vill eller inte. Lika bra att passa på när man redan är på språng. Lättar än att lyfta på arslet och åka härifrån, omotiverad som jag är.

Klockan är ju inte ens fem än! Det är ju becksvart ute. Trodde hon var närmare nio eller nåt! Då hinner jag ju lugnt duscha innan Ullaredreprisen kommer! Var ju hos Sara hela måndagskvällen så jag missade det då. Tycker det är rätt underhållande att titta på alla galna shoppare. Blir jättesugen på att åka dit när jag ser det också. Det skulle vi eventuellt göra när Johnny kommer tillbaka för att fixa lite varmare kläder till honom och även inhandla lite nödvändiga bebissaker. Kan vara bra att göra på där det inte kostar skjortan.

Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0