20 november 2009 - Tvätt, disk och Ellen DeGeneres

Nu ligger sista tvätten i maskinen och torktumlan tumlar för fullt. Disken är också ren och jag är planterad framför TV:n och Ellen DeGeneres. Är hungrig igen och funderar på att äta potatisgratäng snart. Kan man äta det utan någonting till? Allt ligger ju i frysen och det tar sån tid att tina.

Chockerande!! Jag har börjat störa mig fruktansvärt mycket på Sjunde Himlen. Älskade ju den serien innan, men nu irriterar jag mig på den och alla i den så jag vill kräkas. Det är inte det där klämkäcka eller att de säger "I love you" tretton tusen gånger/avsnitt utan det är...jag kan inte sätta fingret på det. Hela den här grejen med att det är så himla viktigt att leva exemplariskt och aldrig göra några misstag (men om man gör det så är självklart familjen där och älskar dej ändå). Man ska inte dricka, inte ha sex och det absolut värsta tänkbara skulle vara att trotsa sina föräldrar som i seriens värld är så nära Gud en människa på jorden kan komma. De stackars Camden-ungarna måste ha haft världens tråkigaste uppväxt. Känns som det är större risk att barn i sådana familjer hamnar snett än barn i redan snea familjer gör det. De måste ju känna ett enormt behov av att göra revolution från sina föräldrar. Stackars, pressade ungar! Släpp på tummarna och klipp navelsträngen, säger jag bara! Låt ungarna skada sig lite! Fast jag tycker det är så fånigt, kan jag ju självklart inte låta bli att titta på det. Men jag föredrar numer serier där de är lite elaka mot varandra!  

Lägenheten behövs städas igen. Var ju en vecka sen sist. Jag får se om jag kanske orkar köra dammsugaren och skura golven imorrn. Idag gör jag det i alla fall inte! Hur kan en ensam liten person som jag stöka ner så himla mycket?


Hej så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0