19 november 2009 - Fimpat

Min käre far ringde för några timmarsen och frågade mig om jag visste vad det var för dag idag. Efter en stunds betänketid svarade jag; - "Ja, det är torsdagen den 19 november". Pappa svarade, helt på allvar, att; -"Ja, det inträffar bara en gång om året!" Wow, tänkte jag och tyckte det var riktigt coolt under de sekunder det tog för mig att inse att det inte var det han menade. Pappa undrade nog om jag drev tillbaka eller verkligen gick på det, men han frågade inte. Just den 19 november var tydligen en speciell dag för honom och jag tänkte förbrilt och blev lite stressad över vad det nu var jag hade glömt. Till slut berättade han var det var: Det är idag 24 årsen han slutade röka! Så jag behövde inte känna mig dum för att jag inte kom ihåg det, eftersom det är första gången på typ 24 år han själv gör det. Han sa att han skulle fira nästa gång han stannade till genom att köpa sig något gott. Jag föreslog en cigg, men det ville han inte gå med på. Duktigt i alla fall av pappsen!




Imorrn har jag tvättid, vet jag. Vad jag inte vet är när. Skulle gått ner och kollat det idag men har helt glömt av det. Eller förträngt för att slippa sticka ut näsan i vårt snart översvämmade Göteborg. Att det kan finnas så mycket vatten är ju helt otroligt. Har ju regnat typ konstant i 3 dygn. Får ställa väckarklockan så jag kan gå ner till 11, för innan dess lär det inte vara eftersom det då skulle vara klockan 08:00, och det skulle förvåna mig rätt mycket om jag skulle boka en tid så tidigt på morgonen.

Idag har går jag in i vecka 36, om man räknar som jag gör. Har alltså gått 35 fulla veckor idag och det innebär att det bara är 5 kvar till BF. Och till julafton. Så jag hoppas på att föda tidigast om 6 veckor och 1 dag. Vi får se vad bebisen tycker. Är ju mest för hans/hennes skull jag vill gå över. Hur kul kan det vara att fylla år på julafton eller mellandagarna liksom? Har dock kommit fram till att det faktiskt inte är mitt val. Det är ju bebisen som bestämmer när den är redo att komma ut så jag kommer inte kunna bli skyld på ifall det skulle bli en dum dag!


Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0