16 november 2009 - Barnatjut!

Drömde en jättejobbig dröm innan jag vaknade. Ska inte gå in på den i detalj men den huvudhandlingarna var väli stort sätt; Bo i Åsa, stort bråk med Johnny och mängder av bananflugor. Kan det bli värre liksom? Som tur vad skickade Sara ett sms som fick mig att vakna till och skaka av mig all ångest och de äckliga flugona som luktade typ sur mjölk! 

Det ligger ju ett dagis jättenära från var jag bor och nu är de ute och leker. Hör barnen jättetydligt när de leker, stojar eller bråkar. Det låter som de har roligt och dagiset är jättefint (utifrån iaf, har inte sett insidan). Om vi av någon anledning skulle bo kvar här om 2 år, undrar om det är där lillknodd ska börja då. Gården är jättestor, så det är massor av plats att springa runt och de har en klätterställning som verkar skitroligt. Lite tidigt att börja tänka på det redan kanske...?

Om 10 dagar ska jag till barnmorskan igen och då blir det ultraljud. Kommer ju inte se någonting eftersom bebisen är så stor nu. Det är bara för att komtrollera vilken position den ligger i. Är ju meningen att huvudet ska vara vänt nedåt mot mitt bäcken nu. Får se om Knodden gjort det han/hon är menad att göra eller om han/hon intagit en helt egen position, vilket inte skulle förvåna mig ett dugg!


Så här ska det vara! :)


Fast nu när jag tänker på det så skulle han/hon mycket väl kunna ligga rätt ändå. Nedre delen av magen känns mycket mjukare än resten av magen och när jag ser på den här bilden vore ju inte det jättekonstigt. Och när det sparkas känns det oftast antingen några cm ovanför navel eller i sidan precis under (eller, om jag otur, på) revbenen. Det borde ju kunna stämma. Men som sagt, jag får veta säkert det 26! Är jättenyfiken och längtar en massa. Tycker om att gå tillbarnmorskan. Ska nog fortsätta göra det efter bebisen kommit också. Kanske ska se till att bli gravid direkt efter så jag bara kan fortsätta...(hoppas ni fattade att det var ett skämt. Kommer SÅ inte att hände!!)

Nu ringde Sara!

XAU


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0