25 december 2009 - Så var det över med en blinkning...

Känns som om man förbereder sig inför julen i flera månader, och sen är den över med en handvändning. Känner mig alltid så tom efter julafton, och det är ju konstigt om jag gör det idag eftersom jag är allt annat än tom. Nu har jag gått över tiden. Visserligen bara en dag, men ändå. Det är verkligen bara runt hörnet nu och vi längtar mer än någonsin. Johnny försökte övertala bebisen igår att komma ut. Jag hoppas ju fortfarande på att det blir efter nyår, samtidigt som jag längtar så mycket att jag önskar det hände igår. Dessutom längtar jag tills jag får ha min kropp för mig själv igen. Till jag kan resa mig upp ur soffan utan någons hjälp och utan att låta som en flåsande flodhäst!

Det var mysigt igår. Pappa, Andreas och Tessie kom runt 12:00 igår och packade in maten som de hade med sig, sedan åkte vi hem till farmor. Hon orkar inte direkt ta sig någonstans. Vi fikade och tittade på Kalle med henne och sedan åkte vi hem igen då Tessie satte igång med att värma, steka och lägga upp maten. Andreas började sätta upp bebissängen och pappa och Johnny fixade iordning julgranen som såg så himla ynklig ut då vi knappt hade något pynt att sätta i. Pappa hade köpt med sig en sjukt massa och Johnny skulle ha i varenda kula som fanns där, så nu är det inte naken i alla fall!
Jag fick springa mellan stationerna och hjälpa till lite med vad som fanns att göra; visa Tessie var allt hade sin plats i köket, hänga upp kulorna som Johnny satte snören i och prata med pappa och Andreas medan de skruvade och hade sig. Det var jättemys, men Johnny blev lite dålig. Stackarn håller på att få en visdomstandoch jag tror det är den som härjar. Han får huvudvärk och blir lite febrig titt som tätt. Brukar hjälpa lite med en värktablett och att han får ta igen sig några timmar, men det är ju synd ändå.

- Andreas och Therese förlovade sig igår! :D Grattis till bror och svägerska!

Igår var det 13 årsedan min morfar lämnade jordelivet. Fick på kvällen reda på att min kusins morfar hade gått bort i onsdags. Så hon förlorade både sin morfar och farfar runt jul. Men det är ju typiskt våran släkt. Kan inte dö tyst och diskret. Det ska alltid vara med dunder och donk! Mormor satte påsken 1996. Morfar julafton samma år och mamma på Andreas födelsedag 2000. Jag har bestämt mig för att ta det på min egen födelsedag, för att underlätta för de som blir kvar. Blir en dag mindre att känna tvånget att besöka graven. Sen förstör jag ingens födelsedag förutom min egen, och den har jag ju ingen användning för när jag väl ligger i jorden!

Ni vet ju att jag inte är allvarlig nu :) Men Rip. Olle.

Hej solong! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0