21 december 2009 - Winterwonderland

Typ hela dagen har det ju snöat. Står ju på typ varenda löpsedel (förutom de som skriver om Brittany Murphys död) att vi kommer få en vit jul i Göteborg och det ser ju ljust ut. (Vitt..?) Kommer inte ihåg sist vi hade såhär "fint" vinterväder inför jul sist. Hoppas på att det håller i sig!

Vi gick ut innan Andreas och Tessie dök upp, Johnny och jag. Han traskade runt och verkade riktigt nöjd med tillvaron. Jag hade kameran i högsta högg. Han gick fram till träden, gav dem en ordentlig spark och ställde sig under när snön föll ner och bad mig fota. Såg verkligen ut som det snöade på honom. Redan då började det där onda jag känt på morgonen komma tillbaka, så jag blev glad när jag såg bilen rulla fram så jag kunde hoppa in och sätta mig. Dock blev det bara värre av att gå runt inne på Willys och shoppa mat, både till Jul och hem. Värre blev det inne på ÖB. Blev orolig ett tag att det kanske var någonting på gång. Men i bilden på vägen hem avtog det och när vi var hemma och hade packat in allt i kyl och skafferi fick jag gå och lägga mig på sängen medan Johnny tog hand om disken. Sedan hoppade vi in i en varm dusch tillsammans och skrubbade varandras ryggar i det heta vattnet. När vi var rena och luktade gott kände jag hur hungrig jag hade blivit, och bestämde att vi skulle äta pizza. Var så sugen på det! Efter att jag vräkt i mig en försvann smärtorna helt och hållet, av någon konstig anledning som jag inte förstår mig på. Men varför ska jag förstå det, egentligen? Det hjälper ju, varför måste man då förstå varför?
Nu är jag sådär gosigt trött och sitter iklädd min nya morgonrock som jag köpte på ÖB, mest för att ha till sjukhuset men det var riktigt mysig så jag tänker använda den massa hemma också!


Johnny åkte till Majorna efter maten. Jag har en känsla av att det kanske är sista gången på ett tag han kommer kunna träffa sina vänner, så jag tyckte gott att han kunde åka iväg. Var ju ett bra tagsen han var där också. Imorgon ska vi till barnmorskan och sen är det julstädning här hemma som gäller. Ska ju ha julen här i år. Blir förvisso bara 5 personer, men det är fler än vi någonsin varit här inne sen jag flyttade in.

Hade tänkt att lägga in lite fina snöbilder, men det verkar inte bättre än att Johnny tagit med sig kameran så det får bli en annan gång!

Hejsvej leverpastej! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0