20 december 2009 - Nu är det lugna puckar som gäller en tid framöver.

Det här var troligen sista gången på ett par veckor framöver som jag kommer anstränga mig. Nu ska jag sitta hemma framför TV:n och äta mycket för att samla energi inför den stora dagen. Har läst att det är bra att äta mycket pizza och dylikt, så jag är lycklig. Är i alla fall glad att jag fick en till riktigt mysig och trevlig helg innan det är dags för Big changes..!

I lördags började vi våra planer med bio och såg "Avatar". Jag blev väldigt glatt överraskad då den var mycket bättre än jag hade förväntat mig. Den var riktigt bra gjord får jag säga. Lätt sevärd!
Efter bion gick vi till Liseberg och spenderade kvällen där. Mest gick vi runt och tittade på allt och gjorde inget speciellt. Mötte upp Magda och Henrik som var på besök från Värnamo och utbytte lite skvaller och skitsnack med dem. Vi drack varm choklad och käkade minidonuts sedan var det isshowen och efter det var det dags för Johnnys skridskodebut. Han fick på sig skridskorna och med Kajsa nära till hands och den lilla stödåkaren, som man ofta ser framför nybörjare, i nävarna hoppade han ut på isen. De första minutrarna såg det väldigt roligt ut och jag skrattade så jag höll på att ramla av bänken, men efter ett tag när han verkade lära känna isen lite gick det skapligt bra. Han gav inte upp, vilket jag skulle gjort, och de var ute på isen i ca. 1,5 timmar. Jag var riktigt frusen av att ha stått och tittat på, men det var värt det. Han hade så roligt och det gör mig glad. Vet ju att han har haft lite långtråkigt här på sistone.


Idag bakade vi pepparkakor när vi vaknade, jag och Kajsa. Sedan blev det lite frukost och sedan bar det iväg till Kortedala torg och ishallen där. Johnny har fått blodad tand och vill nu åka skridskor hela tiden. Ett okej nöje tycker jag. Man kan fixa ett par begagnade skridskor för under 200:- och det kostar 25:- att åka i hallen. Synd bara att jag inte har möjlighet att åka med honom. Inte så roligt att åka själv och Kajsa kan ju inte komma ner från Jönköping varje vecka bara för att åka skridskor. Det får lösa sig på något sätt. Han har i alla fall hittat någon kul aktivitet här som han tycker om!
Kajsa släppte av oss här hemma innan hon drog sig hemåt och vi gick in och fixade lite mat. Sedan satte vi oss framför Harry Potter och hemligheternas kammare, som jag trodde låg i Åsa. Jag sov igenom nästan hela filmen. Hade känt mig trött och frusen hela dagen så jag kropp ner under 2 filtar i soffan och somnade så gott så.  Så nu tror jag bestämt det är dags för mig att ta det lugnt fram till förlossningen. Vi hoppas ju på att det kan dröja till efter nyår allihop, så jag har fått tydliga order från alla att hålla mig lugn. Tur för mig att de brukar visa så många bra filmer på TV såhär i juletider! :D

Trevlig fjärde advent förresten! =)

HEJ




Kommentarer
Postat av: Michelle

Tycker din blogg är jättemysig, dock är jag fortfarande chockad över att ni ska ha barn men kul att ni har roligt ihop iaf.

2009-12-21 @ 09:23:31
URL: http://www.finest.se/michellesmedman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0