2 december 2009 - Kärleken

Så nervös jag varit idag har jag nog aldrig varit. Jag minns det i alla fall inte. Vaknade alldeles för tidigt, precis som jag visste att jag skulle göra. Var hungrig men det hjälpte inte att äta. Runt 10 gick jag och la mig igen och halvsov i ca en timme. Sedan var det upp för att städa - igen. Börjar gilla att städa! Eller, inte städa i sig, men jag älskar att se hur det blir rent. Så jag började dammsuga under soffan. Efter ett tag hörde jag hur mobil nr 1 ringer inne från sovrummet så jag släpper allt och springer in. Men missar samtalet som kom från "Okänt nummer". Jag hatar när folk ringer från sånt nummer och inte talar in meddelande på svararen. I alla fall, jag ringde pappa. Tänkte det kunde vara han som ringde från något åkeri nånstans. Men när jag ringer honom hör jag hur mobil nr 2 ringer utifrån vardagsrummet, så jag kastar den första i sängen och rusar ut. Så bra det nu går. Missar samtalet - som kom från "okänt nummer".
Blev tokig! Då ringer pappa på min första telefon och jag springer in och svarar. Det var alltså inte han som hade ringt innan. Jag väntade en liten stund på att det skulle ringa igen. Kände på mig att det var från någon flygplats av nån anledning. Men ingen ringde tillbaka, så jag fortsatte med dammsugningen. Ganska snart hör jag hur mobilen i sovrummet började ringa igen och jag gjorde samma sak som innan - men missar! Och det var samma "Okända nummer" den gången. Då tänker jag lite smartare - går ut till den andra telen och väntar där. Mycket riktigt så ringer den snart, och mycket riktigt var det från flygplatsen. I Amsterdam. De ville bara ha det bekräftat att Johnny skulle till mig, och jag sa att det var så. Så det löste sig!

(Lade sedan båda mobilerna på laddning bredvid varandra)


Fortsatte sedan att städa och strax innan 14:00 var det färdigt och jag var nyduschad. Madde kom snart och jag fick låna lite av hennes smink innan vi gav oss iväg. Behövde inte vänta särskilt länge på flyplatsen innan han kom gående. Var så nervös att hela jag skakade, och det har ganska precis avtagit! Känns bra att ha honom här i alla fall :D



:)


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Va skönt o höra att han äntligen har dykt upp!! Hälsa honom, så hörs vi en annan dag. :)

2009-12-02 @ 20:45:18
Postat av: Nanna

Awww vad mysigt!!

Skönt att han inte missade planet ;)

Kram

2009-12-03 @ 06:45:09
URL: http://nannaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0