2 december 2009 - 7 timmar typ

Ska snart gå och lägga mig igen, var bara tvungen att fylla på med lite macka då någon var hungrig. Behöver dock sova några timmar till då jag bara sovit kanske fyra timmar. Vill ju inte vara värsta zombien när vi möter upp Johnny, jag och Madde :D

Åkte in till stan med Sara igår. Hon skulle till biblioteket och jag tyckte att jag kunde följa med. Hade ju inget bättre för mig och lika väl som att sitta hemma och glo så kunde jag ju sitta där och glo. Det var dock rätt snabbt avklarat och vi gick och tog en fika; Kaffe och muffins. Muffinsen var dock så maffig att jag fick plocka med mig större delen hem. Har ännu i skrivande stund inte ätit upp den!
Efter fikan tyckte vi att det var dags att bege oss hemmåt. Klockan var 20:30 och det var iskallt ute. Riktigt vinterväder, kändes som man skulle förfrysa inifrån när man andades. Vi åkte hem till Sara och spelade kort och yatzy som vanligt. Satt och funderade på vad man annars ska göra. Vad gör folk som inte tycker om att spela spel liksom? Hemma hos Sara finns det ju inte ens en TV att sitta framför. Det är ju iofs inte särskilt mycket roligare. Är vi hemma hos mig har vi på TV:n men spelar spel samtidigt, eller pratar om de underligaste ämnen. Ibland löser vi korsord också. Låter säkert jättetrist för andra, men vi tycker det räcker alldeles utmärkt. Ibland vill man inte var ensam men orkar inte heller umgås, och då är Sara perfekt. Just för att vi kan sitta tillsammans i varsin hörna av soffan med varsin bok eller varsitt korsord. Vi måste inte ens prata med varandra, men det är trevligt att ha möjligheten om man skulle vilja.


Jag var hemma efter 00:00 nångång och det kändes väldigt konstigt att gå och lägga mig utan att ringa och säga godnatt till Johnny. Samtidigt som jag är överlycklig över att få hit honom kommer jag lite sakna att ha honom där också. Kommer sakna lyckoruset när han loggar in på msn eller när jag hör hans röst i andra sidan luren efter några signaler. Men, naturligtvis, har jag honom hellre här så jag kan krama och röra honom.

Får nog äta något mer innan jag somnar igen! :D
Vi hörs, hörni ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0