13 december 2009 - Sankta Lucia

I år hade jag och Sara bestämt att vi skulle titta på Luciatåget för att få lite julkänsla. Måste jag meddela att det inte blev så? Vet inte om Sara var uppe i ottan och tittade, men jag var det då rakt inte! Jag låg och sov. Så trött  som jag var efter Ullared var det rätt behövligt. Vi var på Liseberg en liten stund, men eftersom vi kom iväg så sent var det smockfullt med folk och vi kunde knappt röra oss. Vi bestämde oss därför för att gå nästa helg istället så vi kan komma iväg lite tidigare och så kommer ju Kajsa kanske ner, så Johnny kommer ha någon att åka skridskor med.
Vi fick köpt det viktigaste igår i alla fall. Bebissakerna och Johnnysakerna. Fyra påsar hade vi med oss hem men vi hamnade i alla fall under budgeten så jag var riktigt nöjd med trippen!

När vi var hemma från vår korta Lisebergsvistelse och var klara med allt uppackande av nya saker kollade vi på Harry Potter. Vi låg och trängdes i soffan när Johnny bad mig räcka honom sin mobiltelefon. Jag fick sätta mig upp och då började det krampa i magen nåt så djävulusiskt. Och det avtog inte heller. Hela magen stelnade till och blev hårdare och större än den någonsin varit. Jag försökte lägga mig ner och slappna av, men det gjorde bara saken värre. Det ända som hjälpte var att spänna mig. När det inte hade förvunnit efter några minuter började Johnny prata om att vi skulle åka in till sjukhuset. Han hoppades på att det hade börjat, men det var jag rätt säker på att det inte hade gjort. Sammandragningar var det, men inte förlossningssammandragningar. Jag gick och la mig i sängen och somnade. Vaknade dock av att det fortfarande värkte till då och då när jag vred på mig, men det hade försvunnit tills jag vaknade. Lite läskigt när det kommer sådär. Hade väl ansträngt mig en del igår antar jag efter att gått på ullared i nära 4 timmar och sedan direkt till Liseberg efter det. Dessutom hostar jag ju som...någon som inte är frisk :p


På "Pusstationen" utanför Liseberg. Mitt hår ser rött ut av lyset :p




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0