1 december 2009 - Grattis Mamsen!

Första december. Mamma skulle fyllt 56 idag. Undrar hur hon skulle sett ut. Skulle hon vara grå? Eller skulle hon brås på sin far och behålla den mörka färgen ända in på ålderns dagar? Ingen vet, och vi kommer aldrig få veta heller, på både gott och ont. Vi minns ju henne som ung och vacker nu. Hon behövde aldrig bli en gnällig gammal tant som anser sig själv bara vara till besvär för andra. Det tycker hon säkert är positivt. Men hon fick ju inte heller uppleva de glädjeämnen som kommer med att vara "tant" heller, som barnbarn t.ex.

Jag tror inte att jag har saknat mamma så mycket någon gång under de senaste åren som jag gör nu. Och har gjort sen ett bra tag tillbaka. Har inte haft någon att ringa till när jag har undrat över vad som händer med min kropp och när jag varit orolig över det. Pappa har ju hjälpt så gott han kunnat, men han minns ju inte allt.


 




Stilla så stilla du somnat,
din smärta så tåligt du bar.
Flitiga händer har domnat,
men ditt ljusa minne står kvar.

<3


Har tänt ett litet ljus för henne idag.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad fint att du har tänt ett ljus för henne! Kram

2009-12-01 @ 21:24:06
URL: http://haneys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0